سنتی‌ها وبسایت تخصصی موسیقی سنتی ایران | kpopflowers

برای تمامی صدا‌های موسیقی از بم‌ترین تا زیرترین آنها هفت نام در نظر گرفته شده است که به آن‌ها نت موسیقی میگوییم. این هفت نام در برخی کشور‌های غربی با کلماتی با هجای تکی و در برخی به صورت الفبایی تلفظ می‌شوند. تمامی توضیحاتی که در ادامه میخواهید وابسته به همین نت ها میباشند و بدون آنها کاملا بی معنا میشوند. دانلود رایگان آلبوم جدید استاد شجریان با نام خراسانیات با همکاری و آهنگ سازی پرویز مشکاتیان برای اولین بار در … دانشمندان کشف کرده اند که قسمت شنیداری نیمکره راست مغز موسیقی دانان دارای نورون های خاکستری بیشتری نسبت به افراد معمولی است.

موسیقی سنتی ایرانی

آهنگ‌هایی که در دستگاه ماهور هستند قطعا حال دلتان را خوب می‌کنند و حسابی شما را سرحال می‌آورند. پس اگر دوست دارید آهنگ‌هایی گوش کنید که شما را موقع ناراحتی سرحال بیاورد به آهنگ‌های دستگاه ماهور گوش دهید. دستگاه همایون یکی از دستگاه‌های بسیار غم‌انگیز است که حتی می‌توان گفت از دشتی هم اندوه ناک تر است! همان‌طور که از نام این دستگاه پیداست حالت اشرافی، شاهانه و با وقاری در احساس آهنگ‌ها وجود دارد. همچنین بسیاری از نغمه‌ها و لالایی‌ها در نقاط مختلف ایران در این دستگاه اجرا می‌شوند، حتی یکی از مثال‌های رایج این دستگاه را می‌توان موسیقی زورخانه‌ای دانست.

http://applemobileshop.ir

آقا علی اکبر فراهانی به واسطهٔ میرزا تقی خان فراهانی (امیر کبیر) برای نشر موسیقی ایرانی به دربار دعوت شد. موسیقی سنتی ایرانی در طول تاریخ همواره دستخوش تغییراتی شد که بسیاری از آنها در ارتقا و حرکت رو به کمال آن نقش پر رنگی داشت. یکی از این تغییرات، تحول از مقام های چند گانه به موسیقی دستگاهی و ایجاد ردیف موسیقی دستگاهی می باشد. موسیقی ردیف دستگاهی امروز ایران از دورهٔ آقا علی‌اکبر فراهانی (نوازندهٔ تار دورهٔ ناصرالدین شاه) باقی مانده‌است. آقا علی اکبر فراهانی به‌واسطهٔ میرزا تقی خان فراهانی (امیر کبیر) برای نشر موسیقی ایرانی به دربار دعوت شد. اصطلاح «خنیای باستانی ایرانی» اصطلاحی مربوط به عصر پس از هخامنشیان است.

بشر از کهن ترین دوران حیاط دستخوش تأثیرات روحی بوده برای آرامش روح وجسم به صوت و کلام متوصل گردیده است . هم اکنون نیز انسان مترقی در هنگام اندوه زمزمه می کند و هنگام سختی به نوایی جالب گوش فرا می دهد. در شاهنامه یکی از قدیمی ترین سازها “کرنای ” بوده است، این ساز در جنگ ها به منظور تضعیف روحیۀ مجله خبری موسیقی دشمن بکار می رفته استعکه صدایی گوش خراش هراس انگیز داشته است، به همین دلیل تعداد زیادی از آنها را به شترها و فیل ها می بستند و یکباره در آن می دمیدند و در دشمن ایجاد هول و هراس می کردند. برای دست یافتن به اطلاتی در این زمان در رابطه با موسیقی الزاما به سنبل های تاریخی رجوع می کنیم.

آشنایی با هنر نقش دوزی ؛ کاربرد و نحوه اجرا

البته سرودهاى مذهبى گات‌ها به‌گونه‌اى موزون به‌صورت آواز خوانده مى‌شده ولى در مذهب قدیم ایرانی، موسیقى داراى اهمیت چندانى نبوده است. پس از حملهٔ اسکندر، در زمان سلوکیان و اشکانیان، ایران تحت تأثیر تمدن یونان واقع شد و تحولى در عرصهٔ موسیقى اتفاق افتاد؛ اما در حقیقت پایه‌ریزى موسیقى ایران به دورهٔ ساسانیان باز مى‌گردد و اسناد اولیهٔ موسیقى ایران متعلق به این دوران است. او اولین نوازنده پیانویی بود که تکنیک موسیقی غربی را با موسیقی ایرانی تلفیق کرد.

  • تفاوت آنها با دستگاه های اصلی بیشتر در نت های پایه و ایست می باشد که بر درجات مختلف دستگاه اصلی گردش می کنند.
  • ردیف در واقع مجموعه‌ای از مثال‌های ملودیک در موسیقی ایرانی است که تقریباً با واژهٔ رپرتوار در موسیقی غربی هم‌معنی است.
  • یکی از مهم‌ترین اتفاقات تاریخ موسیقی ما زمانی رخ داد که شخصی به نام علی اکبرخان فراهانی در زمانی که موسیقی سنتی ایرانی زیاد جدی گرفته نمی‌شد، گوشه‌های مختلف را در قالب هفت دستگاه و پنج آواز جمع ‌آوری کرد و به آن‌ها نظم بخشید.
  • همچنین «ردیف های موسیقی اصیل» به عنوان نخستین پروندهٔ مستقل ایران در فهرست میراث ناملموس جهانی در مهرماه ۱۳۸۸ ثبت شد.
  • دانلود تکنوازان برنامه شماره 353 -در دستگاه شور فریدون حافظی – حسنعلی دفتری – محمد موسوی – جهانگیر ملک تکنوازی …
منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار