مراسم چای در چین و لذت نوشیدن چای چینی- انواع مراسم چای چینی نیل گشت | OkChay

شما بدون ابزار ضروری مخصوص تهیه چای نمی‌توانید چای کاملی درست کنید. برای ایجاد فضایی حیرت‌آور و جادویی و دم کردن چای خوش‌طعم و کامل باید ابزاری کامل در اختیار داشته باشید. ابزارهای اجباری برای این مراسم، قوری چینی یا قوری Yixing، سینی، قاشق چای‌خوری، سه فنجان کوچک و صافی چای هست. در چین باستان، راهبان بودائی کاشت، پردازش و نوشیدن چای را رایج کردند.

نتیجه یک ترکیب شیرین گلدار است، که همان گونه که به چشم خوش می آید از نظر ذائقه بهترین برند و مشتری مداری عالی نیز خوشایند است. از این چای در چین به عنوان دارو در مواردی مانند پیشگیری از گلودرد و کاهش تب استفاده می شود. آبادیس از سال 1385 فعالیت خود را در زمینه فن آوری اطلاعات آغاز کرد. دیکشنری آنلاین آبادیس از ابتدا تاکنون تغییرات بسیاری کرده و ویژگی های مختلفی به آن اضافه شده است. آبادیس افزونه ای کاربردی برای مرورگرهای فایرفاکس و کروم، اپلیکیشن موبایل و همچنین ربات تلگرام دیکشنری و مترجم طراحی کرده است که میتوانید از لینک های بالا دانلود کنید. چندین شرایط خاص وجود دارد که چای در فرهنگ چینی تهیه و مصرف می شود که مشابه آن در کشور تایوان نیز وجود دارد.

  • اما مراسم چایخوری عصرانه، ابداع آنا هفتمین دوشس بدفورد بود که در سال 1840 این رسم را آغاز کرد.
  • امپراتور هونگ وو از سلسله مینگ با ممنوعیت تولید چای فشرده، به تولید چربی شکر چای کمک کرد.
  • همچنین مطالعات نشان می­ دهد که چای سبز به سلامت قلب نیز کمک می ­کند.
  • از خواص چای پونه این است که مستقیما بر کاهش کلسترول تأثیر می گذارد و برخی حتی ادعا می کنند که باعث کاهش وزن می شود.
  • پلی فنول های موجود در برگ های این چای دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد عفونی کننده، ضد التهاب و ضد اشعه هستند.
  • چین هزینه‌های دیپلماتیک خود را در سال جاری 12.2 درصد افزایش داد و رهبران و مقامات ارشد سنگاپور، مالزی، اسپانیا و ژاپن در چند هفته گذشته از این کشور دیدن کردند.
ست چای خوری سه تکه چینی سبک مراسم چای گنگ فو Gongfu tea brewing set محصولی بسیار خاص است که از زیباترین بخش های فرهنگ کهن چای در کشور چین می آید. این محصول از لوازم دم آوری انواع چای به سبک گنگ فو است که از روش های بسیار قدیمی سرزمین چین است و همچنان طرفداران زیادی دارد و فرهنگی بسیار زنده محسوب می شود. گنگ فو یا کنگ فو که نام کامل آن، مراسم چای گنگ فو Gongfu Tea Ceremony است، شامل مراسمی خاص است که در زمانی نسبتا طولانی و با طی کردن مناسکی خاص انجام می شود. این قوری و فنجان های کوچک و مینیاتوری، زیبایی بی نظیری دارند و افراد بی شماری در جهان به عنوان وسیله ای زینتی، اثری هنری و همچنین بخشی از دکوراسیون منزل از آن ها استفاده می کنند. ابعاد این آثار ظریف دقیقا در اندازه های رایج کوچک سنتی است که علاوه بر تاثیرگذار بودن بر طعم و رنگ نوشیدنی، شکل آن ها را بسیار چشمگیر و چشم نواز می کند.

چای اولانگ، چای سیاه است یا چای سبز؟

از قرن هشتم قبل از میلاد تا قرن سوم اما، اندک اندک دم کردن و نوشیدن چای مرسوم می‌شود و خوراکی‌های دیگری مانند زنجبیل، پوست نارنگی، تره‌فرنگی و زغال‌اخته هم به آن اضافه می‌شد. در این زمان چای بیشتر بخشی از خوراک بود چرا که آن را با برنج مخلوط می‌کردند. در طول مراسم چای چینی شما باید عطر چای را استشمام کنید، آن را به فنجانی دیگر انتقال دهید و بخار آن را احساس کنید و در آخر آن را بنوشید. توجه کنید که خرید چای در این منطقه به‌صورت عمده هست، اما شما می‌توانید مقادیر جزیی باقیمت مناسب را نیز از این بازار برای خود تهیه کنید. گذراندن یک بعدازظهر در این بازار عظیم و قدیمی، می‌تواند تجربه‌ی منحصری به فردی برای شما باشد. توصیه می‌شود برای بازدید و خرید چای از این خیابان، راهنمایی چینی و فهرستی ترجمه‌شده از چای‌ها که در اختیارتان می‌گذاریم، به همراه داشته باشید.

آداب و رسوم نوشیدن چای[ویرایش]

مراسم چای در چین و لذت نوشیدن چای چینی- انواع مراسم چای چینی نیل گشت | OkChay
منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار