پاور کامپیوتر چیست ؟ کاربر رایانه

با این حال، امکان دارد این شبهه به وجود آید که در کیس‌های اسمبل شده ارزان، به منظور کاهش هزینه‌ها از یک پاور ضعیف استفاده شده است. برای انجام این متد، شما تنها نیاز دارید تا پایه‌ی روشن کردن و یک پایه‌ی مجاور را با استفاده از یک جامپر کوتاه کنید؛ درست همانند کاری که قبلا آن را انجام داده بودیم. سپس شما می‌توانید یکی از پروب‌های مولتی متر خود را به هر یک از پین‌های زمین و سایر هر کدام از پین‌ها متصل کنید و ببینید آیا ولتاژ آنها صحیح است یا خیر. برای انجام تست جامپر، شما تنها به یک کلیپ کاغذی یا یک مقدار سیم با گیج ۱۶ یا ۱۸ نیاز دارید. شما همچنین می‌توانید از مراکز تخصصی فروش لوازم جانبی کامپیوتر، یک کیت بریج جامپر را خریداری کنید.

به این دلیل ما کاربری کامپیوترها را به سه دسته کم مصرف یا اداری، مصرف متوسط یا مهندسی، و پرمصرف گیمینگ یا سرور تقسیم می‌کنیم. پاورهای کاملا ماژولار و غیر ماژولار در کاربرد و بازار هدف، دو تفاوت اصلی با هم دارند. تفاوت اینجا است که در پاورهای کاملا ماژولار به دلیل اضافه شدن سوکتی در سمت اتصال به پاور و سوکتی برای اتصال به قطعات، برای کاربران غیرحرفه‌ای سردرگمی ایجاد می‌شود و ممکن است نتوانند به سرعت از چنین پاوری استفاده کنند. اما در پاورهای غیر ماژولار، تنها با آن سمتی از کابل‌ها سر و کار داریم که به قطعات وصل می‌شوند.

Corsair AX1000 – بهترین منبع تغذیه 1000 واتی

تمام انواع منبع تغذیه کامپیوتر (PSU) یک وظیفه‌ی اصلی دارند و آن تأمین برق مورد نیاز برای سایر اجزای کامپیوتر است. پردازنده، حافظه‌های ذخیره‌سازی مثل هارددیسک یا اس‌اس‌دی، رم‌ها، کارت گرافیک و حتی خود مادربرد برای فعالیت نیاز به پاور دارند. پاور ولتاژهای خاصی را برای استفاده توسط قطعات مختلف کیس، مثل بورد اصلی، درایو نوری، حافظۀ سخت و … تولید می‌کند. شما با بررسی پاور در بازار کامپیوتر می‌توانید به گزینه‌های زیادی برسید و اگر خودتان می‌خواهید رایانۀ شخصی خود را پیکربندی کنید، با توجه به دیگر قطعات سخت افزاری یکی را خریداری نمایید. پاور گرین راندمان خود را تا 92 درصد افزایش داده است که نکته قابل توجهی است. پاور گرین دارای پروانه 80PLUS Platinum است که خروجی و اتلاف انرژی مصرفی شما را به حداقل می رساند.

مدل Galaxy A5 2016 با ظرفیت 2900mAh

البته باید توجه داشته باشید که توجه به طراحی حرارتی برای خرید منبع تغذیه بیشتر روی کاغذ و در تئوری موفق است و در عمل تفاوت­هایی وجود دارد. برای مثال، ممکن است با اورکلاک یا افزایش فرکانس این توان حرارتی فورا شکسته شود. پس بهتر است که قبل از انتخاب و خرید منبع تغذیه، حتما محاسبات دقیقی را انجام دهید.

  • منابع تغذیه با توان تأمین برق پایین‌تر هم در بازار وجود دارند و لزوما نیازی به خرید منابع با قدرت بالا برای همه‌ی کاربردها نیست.
  • Fractal Design Ion SFX Gold با حداکثر توان 650 وات؛ کارایی بالا، ابعاد جمع و جور قیمت مناسبی را ارائه می دهد.
  • این قسمت از دو خازن الکترولیت با ظرفیت متناسب توان منبع تغذیه تشکیل شده است که وظیفه کنترل سطح ولتاژ ورودی در هنگام کارکرد و همچنین ذخیره انرژی مورد نیاز مدار سوئیچینگ به هنگام وقفه های کوتاه انرژی را بر عهده دارد.
  • خط قرمز، جریان ثابت ۱۲ ولتی DC است و خط متغیر آبی، خروجی واقعی را نشان می‌دهد.
  • در ضمن برخی از سازندگان نمودارهایی برای محصولات خود تهیه کرده‌اند که نشان‌دهنده میزان راندمان آن‌ها در میزان‌های مختلف فشار جریان‌ها و ولتاژهای مختلف هستند.
گروه محصولات ASUS TUF Gaming Bronze از جمله بهترین منبع تغذیه‌های اقتصادی بازار هستند و گل سرسبد و پرچمدار این گروه، یعنی TUF 750 برای سیستم‌های PC میان رده گزینه ایده‌آلی به نظر می‌رسد. همواره باید نکاتی را در خرید منبع تغذیه کامپیوتر در نظر بگیریم که در این اینجا مختصر به آن میپردازیم اما اگر به دنبال راهنمای خرید پاور کامپیوتر هستین میتوانید مقاله ما را مطالعه نمایید. پاور کامپیوتر یا Power Supply Unit  (به اختصار PSU) که به آن منبع تغذیه نیز می گویند در واقع از مهم ترین قطعات داخلی کامپیوتر به شمار می آید.

Fater VS600 600W 80 PLUS Power Supply

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار