را مشاهده، آنالیز و مقایسه کنند

بنابراین گوگل به بهینه سازی سایت ها برای موبایل و کاربرانی که از موبایل استفاده می کنند اهمیت زیادی می دهد و یک متیاز بسیار مهم در سئو محسوب می شود. بنابراین واضح است که سئو فقط کدگذاری و برنامه نویسی نیست . در حال حاضر با این گزارش نمیتوانید همه صفحات یک سایت را بررسی کنید، اما نمونه صفحات تحلیل شده به شما نمایش داده میشود و شما میتوانید از بین صفحات نمونه یک صفحه را که نتایج بیشتری را نسبت به سایر صفحات دارد، انتخاب کنید. تاکنون 144 هزار پروژه در آن به ثبت رسیده و تقریبا 20 درصد درآمد فریلنسر متعلق به سایت است که به نسبت سایر سایت ها بیشتر است، اما خبر خوب اینکه در صورت تحویل به موقع پروژه و خوش قولی 5 تا 8 درصد از کمیسیون کسر می گردد و برای عضویت در سایت و یا اشتراک ماهانه نیازی به پرداخت هزینه نیست. سایت هایی که سرعت آن ها بیشتر از ۵ ثانیه است ۹۰ درصد کاربران آن ها را رها می کنند و نرخ پرش در این سایتها بسیار بالاست. در این مقاله با مفهوم سئو تکنیکال آشنا خواهید شد و از بهترین روش ها برای بررسی عملکرد سئو تکنیکال سایت خود با استفاده از چک لیست سئو تکنیکال، مطلع می شوید.

زبان برنامه نویسی سایت خود را به PHP 7.2 ارتقا دهید، این کار باعث می شود تا در مقایسه با ورژن PHP 5.2، شاهد تغییرات چشمگیری در سرعت سایت خود شوید. این روش هزینههای به مراتب بیشتری در مقایسه با برونسپاری خواهد داشت ولی نقطه قوت آن بازدهی بالا و کسب نتیجه در زمان کوتاهتر است. طبیعی است که در مقایسه با دسک تاپ، نرخ تبدیل کمتری در تلفن همراه داشته باشید اما این موضوع دلیل نمی شود که وب سایت خود را تا جای ممکن برای نمایش در موبایل بهینه نکنید. در حال حاضر گوگل اعلام کرده است که استفاده از صفحات AMP هیچ تأثیری در سئو سایت ندارد، بجز افزایش سرعت، ولی ممکن است این استراتژی گوگل، بعدها دچار تغییر شود.

دو مورد آخر در چک لیست ارزیابی سئو تکنیکال سایت شما صفحه بندی و وب سایت های چند زبانه است. امیدوارم تا آخر مقاله همراه چالاک سافت باشید. این دسته از کاربران را فراموش نکنید و توجه داشته باشید که تعداد این کاربران رو به افزایش است و باید یک سایت واکنشگرا داشته باشید تا رضایت کاربران جلب شود. یعنی محتوایی را باید آماده کنیم که با هدف جست و جو در یک راستا باشد. این الزامات دائما در حال تغییر بوده و هم راستا با موتورهای جستجو هر روز در حال پیچیده تر شدن هستند. این پلاگین وردپرسی برای تغییر در طراحی صفحات AMP مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از قابلیت AMP و نمایش بهتر سایت در موبایل: AMP قابلیت افزایش سرعت انتقال محتوا در سایت را از طریق کد AMP html برای دستگاه موبایل فراهم می کند. به این ترتیب ، می توانید ببینید آیا ترافیکی که از طریق SEO ایجاد می شود در واقع به منجر و فروش تبدیل می شود. توضیحات متا در واقع توصیفی است که مخاطبان قبل از کلیک بر روی وبسایت شما، آن را مشاهده می کنند. سئو کلاه سفید (White Hat SEO): استراتژی متخصص سئو کلاه سفید، رعایت استانداردهای موتورهای جستجو و استفاده از تاکتیک هایی است که الگوریتم های رتبه بندی جستجو را نقض نمی کنند.

موتورهای جستوجو دارای یکسری خزنده یا Crawler هستند که این خزندهها لینکها را دنبال میکنند و از این طریق به پیدا کردن صفحات مرتبط با نتایج جستوجو میپردازد. همانطور که گفتیم گوگل از طریق بکلینک اعتبار دامنهها را انتقال میدهد. معمولاً این اتفاق زمانی می افتد که صفحه مورد نظر به طور کلی حذف شده باشد یا آدرس URL آن تغییر کرده باشد و یا اینکه کاربر، آدرس آن را به اشتباه در مرورگر خود تایپ کند. همان طور که در بخش قبلی چک لیست های مشخصی برای سئو داخلی و خارجی گفته شد، سئو فنی یا سئو تکنیکال نیز شامل چک لیست هایی است که باید به آن ها پرداخته شود. ابزارهای فوق توصیه هایی را برای بهبود سرعت سایت به شما ارائه می دهد، اما همان طور که گفتیم، افزایش سرعت سایت یک مسئله فنی است و ممکن است برای انجام آن مجبور به مشورت با یک متخصص در این زمینه شوید. اما باید به این نکته توجه کنید که گوگل به طور خودکار برخی اوقات بعضی از توضیحات متا را بازنویسی میکند. استفاده از برد کرامب به موتورهای جستجو هم کمک می کند که متوجه شوند ساختار سایت شما به چه صورت است و در تجربه کاربری کاربران شما در چه سطح عملکردی است.

میتوان از VideoObject Schema برای خوراندن جزئیات بیشتر یک ویدئو به گوگل مانند عنوان ویدئو، توضیحات و تصویر پیشنمایش آن استفاده کرد. میتوان گفت این اصطلاحات الفبای دنیای سئو هستند. زمانی که حجم تصاویر بالا باشد مسلما زمان بارگذاری و نمایش آنها نیز افزایش پیدا میکند و این امر تاثیرات منفی بسیاری بر سئوی وب سایت شما خواهد داشت. محتوا و سئو دو امر جداناپذیر هستند، در موتورهای جستجو، کاربری چیزی را سرچ میکند و براساس فاکتورهای سئو، محتوای یک سایتی نمایش داده میشود. واقعیت امر این است که گوگل واسط بین شما و کاربران است و اگر گوگل برای شما ارزش و اعتبار قائل شود پس حتماً شما را به کاربران پیشنهاد میدهد. اگه شما یه فرایند ارائه صفحه کارآمد تر داشته باشین، در اون صورته که میتونین نمرات خودتون رو در زمینه Core Web Vitals از سایر رقباتون بالاتر ببرین. یعنی ما اگه نتونیم با پاندا دوستی بکنیم، هیچ وقت نمیتونیم در سئو On Page خودمون موفق باشیم. به عنوان یکی از مهم ترین موارد کلام آخر این مقاله باید بهتون بگیم که اگه فقط این مطلب رو در مورد سئو خوندید و مطالعه کردید، بهتره که شروع به فعالیت بهینه سازی روی وب سایت خودتون نکنید!

سپس با تنها یک کلیک، قادر به افزودن هر لینک به پست جدید خود خواهید بود. اهمیت چگونگی نمایش داده شدن محتوا، گزینه ها و دکمه های مختلف سایت نه تنها در رضایت کاربر تاثیر دارد، بلکه پس از شروع فعالیت mobile first index اهمیت موبایل فرندلی بودن دو چندان شده است. الگوریتم Mobile First Index صفحات AMP را به عنوان جایگزینی برای قابلیت ریسپانسیو بودن وب سایت در نظر نمی گیرد. از صفحات موبایلی پرشتاب (AMP) استفاده کنید. به عبارت دیگر، حتی اگر صفحات موبایلی پرشتاب یا AMP را در وب سایت خود فعال کرده اید، همچنان باید وب سایت خود را ریسپانسیو کنید.

موضوع امنیت برای همه سایت ها مهم و رعایت آن ضروری است به همین دلیل زمانی که گوگل آدرس سایت را با https ببیند برای آن رتبه بهتری را در نظر می گیرد. گوگل بارها در خصوص اهمیت سرعت سایت در سئو تذکر داده است و مطالعات انجام شده هم تأیید می کنند که وب سایت هایی که سرعت بیشتری دارند، عملکرد بهتری هم نسبت به وب سایت های کندتر دارند. کسانی که بتوانند وبسایت خود را با فرایند سئو به صفحات اول گوگل برسانند و مخاطب را راضی نگاهدارند، از دید گوگل نیز محترم شمرده میشوند و شما بعد از سئو میتوانید در جایگاه خود بمانید، البته که باید همیشه مقالات و محتواهای خود را نسبت به رقبا آپدیت نگاهدارید تا جایگاه خود را از دست ندهید. در گذشته تصور می شد که صفحات آرشیو سایت یا صفحاتی که دارای دسته بندی های مختلفی هستند، می توانند به سئو سایت آسیب برسانند ولی این طور نیست.

سئو فنی، فرآیند بهینه سازی مرحله خزیدن ربات های گوگل (Crowl)، ایندکس (index) شدن و نمایش وب سایت شما در بالاترین نتایج گوگل می باشد. Index (فهرستبندی): شامل ذخیرهسازی و مرتب کردن محتواهایی است که در مرحله خزش بدست آمده. اما باید در نظر بگیرید که سئو فنی موضوعی گسترده است که به تلاش و به روز رسانی مداوم نیاز دارد. سئو تکنیکال یک بخش بسیار مهم در فرآیند سئو سایت است و اگر مشکلی در این بخش وجود داشته باشد، به احتمال زیاد تلاش های شما در زمینه سئو سایت نتایج دلخواه را در پی نخواهد داشت، بنابراین شناخت و درک سئو تکنیکال و چگونگی پیاده سازی درست آن اهمیت ویژه ای دارد. درست مانند برچسبهای عنوان و توضیحات متا، تگهای اوپن گرف برای ارائه اطلاعات درباره محتوای اشتراک گذاری شده در پلتفرمهای اجتماعی به کار میرود.

گوگل اعلام کرده که نوشتن متا دیسکریپشن به طور مستقیم تاثیری بر سئو سایت نداشته، اما این مسئله به هیچ عنوان معتبر نیست. بیشتر موتورهای جستجوی مدرن از جمله گوگل و بینگ، دیگه از توضیحات متا Meta Description به عنوان یک سیگنال رتبه بندی مستقیم استفاده نمی کنند. بهینه سازی سرعت سایت: توجه به فاکتورهای مهم در سرعت لود شدن صفحات سایت ارتباط مستقیمی هم در رضایت کاربر و هم در افزایش یا کاهش رتبه سایت دارد. جاوا اسکریپت نیازی به بارگیری نرم افزار خاصی در دستگاههای کاربر ندارد، زیرا مرورگرهای مدرن نرم افزار مورد نیاز را در خود ادغام کرده اند. به بیان ساده تر جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی شی گرا است که برای آسانتر و جذاب تر کردن توسعه وب طراحی شده است. شما میتوانید برای سفارش تولید محتوا و دریافت خدمات سئوی سایت به استودیو سیانو مراجعه کنید. همون وب سایتی که کاربر اون هستید و خیلی زیاد به اون مراجعه میکنید. پیشنهاد می شود برای فراگیری مفهوم و چگونگی استفاده صحیح از تگ های h به مقاله زیر مراجعه کنید. وب سایت شما باید زیر 6 ثانیه روی موبایل بارگذاری شود (با استفاده از اینترنت 3G) البته این موضوع بستگی به نوع وبسایت شما دارد، منتها باید تمام تلاش خود را بکار بگیرید تا سرعت سایت شما از رقبا بیشتر باشد.

سئو سایت را سئوکار اصفهان چگونه آغاز کنیم؟ در روش اول که اصطلاحا تبلیغات در گوگل نامیده می شود، از طریق کانال های تبلیغاتی و با پرداخت پول، سایت برای مدتی در نتایج اولیه گوگل قرار می گیرد تا توسط کاربر دیده شود. استفاده از داده های ساختار یافته می تواند به شما کمک کند تا از طریق جعبه پاسخ یا Featured Snippet، گراف های دانش بنیان و غیره تقویت کرده و نرخ کلیک سایت یا CTR سایت را افزایش دهید. ممکن است نرخ کلیک سایت (CTR) را افزایش دهد. این ادبیات (مانند بسیاری موارد دیگر، مانند سئو تضمینی) ممکن است موجب سوءتفاهماتی بشود. زیرا بسیاری از سرور ها سرعت بسیار پایینی در انتقال و لود داده ها دارند و همین امر موجب می شود که در یک سایت دسترسی به برخی صفحات با مشکل مواجه شود. بسیاری از شرکت هایی که در بستر اینترنت و به ویژه سایت فعالیت دارند در مقایسه با کسب و کارهای سنتی به موفقیت های بیشتری رسیده اند. به طوری که طبق آمار بدست آمده بیش از ۸۰ درصد از مردم برای سرچ در گوگل از موبایل استفاده می کنند. ساختار سایت برای کاربران بسیار مهم است ما باید سایت را طوری دسته بندی کنیم که کاربران بتوانند به راحتی در بین صفحات سایت مطالب مورد نظر خود را جستجو کنند.

پارامترهای زیادی در بهبود وضعیت سئوی سایت تاثیر دارد از جمله: استفاده از کلمات کلیدی مناسب، لینک سازی خارجی و داخلی، و به طور کلی بهبود ساختار کلی سایت را سئو می نامند. یکی از روشهای سئو داخلی، لینکسازی است. به دلایل مختلفی، می توان گفت که ساختار یک وب سایت یکی از فاکتورهای مهم در سئو سایت است. هنگامی که به یک توضیح متا قاتل رسیدید ، می توانید صفحه خود را به روز کرده و از مزایای آن استفاده کنید. باعث میشود رتبه سایت در صفحه نتایج جستجو رتبه بهتری داشته باشد. استفاده از کدهای Schema در صفحات مختلف سایت: استفاده از کدهای schema یا همان داده های ساختار یافته باعث می شود که موتورهای جستجو از محتوا و ساختار سایت شما درک بهتری داشته باشد. علاوه بر این، همان طور که گوگل اذعان دارد، یک ساختار خوب و مشخص، به متخصصین سئو این امکان را می دهد تا محتوای اصلی وب سایت را به گوگل معرفی کنند و همین امر باعث می شود که سایت بتواند جایگاه بهتری را در رتبه بندی گوگل به دست آورد. آدرس صفحه همان URL یا آدرس یکتا است که رباتهای موتورهای جستجو و کاربران را به محتوای هر صفحه هدایت میکند.

استفاده از داده های ساختار یافته، راهی است برای معرفی محتواهای یک وب سایت به موتورهای جستجو به زبانی که آن ها می توانند به راحتی آن را درک کنند. همانطور که از عنوان مقاله مشخص است، من قصد دارم روشی را به شما معرفی کنم که با استفاده از آن میتوانید بدون صرف هیچگونه هزینهای، درآمدتان را تا چند برابر افزایش دهید. اکنون ما بدون هیچ مقدمه ای به این موضوع می پرازیم، که چگونه تصاویر خود را برای جذب ترافیک بیشتر بهینه کنیم. امید است که برای کاربران عزیز مفید واقع شود. سئو درون صفحه مربوط به محتوا است و به شما می گوید که چگونه می توانید محتوا را به گونه ای بهینه سازی کنید که با جستجوی کاربر هم خوانی بیشتری داشته باشد؛ سئو خارجی (Off-page SEO) که به آن لینک سازی هم گفته می شود، در واقع فرآیند دریافت لینک از وب سایت های دیگر است تا به این وسیله بتوان اعتماد گوگل را برای کسب جایگاه برتر در نتایج جستجو به دست آورد. برای اینکه به یک تصویر کلی ازمفاهیم ارائه شده برسید، به تصویر زیر که بخش های مختلف سئو را نمایش می دهد، نگاه کنید: سئو تکنیکال، سئو درون صفحه یا On-Page SEO و سئو خارج از صفحه یا Off-page SEO.

ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که این کار چه لزومی دارد. بنابراین، بازار کار سئو بسیار مطمئن و قابل تکیه است و شما میتوانید در صورت داشتن مهارت کافی، به شغل مورد علاقه خود پرداخته و از این راه به خوبی کسب درآمد کنید. این منو یک نقشه سایت محسوب می شود. این منو شامل یک منو برای استفاده راحت تر کاربران است. CSR و SSR برای UXی که قصد دارید به کاربر خود ارائه دهید بسیار مهم هستند. به این صورت که هر بخشی از سایت که کاربر به آن مراجعه می کند دارای یک لینک است. اگرچه داده های ساختار یافته با محتوای یک وب سایت مرتبط هستند، اما بخشی از سئو تکنیکال نیز محسوب می شوند زیرا برای استفاده از این قابلیت باید کدهایی را به وب سایت خود اضافه کنید. برای یافتن این کلمات می توانید به پایین نتیجه جستجوهای گوگل بروید و همانطور که می دانید در زمان جستجوی کلمه یا موضوعی در گوگل،گوگل موضوعات مرتبط را هم به شما پیشنهاد می دهد. بدون اینکه زیاده روی کنید، کلمات کلیدی اصلی را در URL به کار ببرید. به طور پیش فرض، وب سایت ها با www یا بدون www در مقابل نام دامنه قابل دسترسی هستند.

در سایتهای جاوا اسکریپتی که تمام لینکهای داخلی یا بیشتر آنها داخل کد متن HTML نیستند، خزنده در همان ابتدا تنها مجموعه محدودی از URL را پیدا میکند. منظور از تصاویر تکراری همان تصاویر استوک است که بیشتر سایتها برای محتواهایشان از آنها استفاده میکنند. معمولا آنها لیستی از URLهای موجود در صفحات ایجاد میکنند و آنها را بررسی میکنند. یکی از بهروزرسانیهای مهمیکه آنها فاش کردند این بود که از مسیر فایل و نام فایل برای رتبهبندی تصاویر استفاده میکنند. اگر پس از انتخاب یکی از مدل های گفته شده، نظر شما تغییر کرد، می توانید از تغییر مسیر یا ریدایرکت 301 استفاده کنید و از آن برای تغییر فرمت آدرس دهی سایت خود بهره ببرید ولی این روش پیشنهاد نمی شود زیرا همیشه ممکن است انتقال دامنه با خطراتی همراه باشد. تگ کنونیکال و ریدایرکت 301 کاربردی مشابه دارند. در اینجا هم مانند تغییر دامنه سایت خود، چنانچه بخواهید ساختار آدرس دائمی وب سایت را تغییر دهید، می توانید از تغییر مسیر یا ریدایرکت 301 استفاده کنید. اگر گوگل همان چراغ جادوییست که قرار است کاربرها را به خواستهشان برساند، الگوریتمهایش به عنوان بچه غولهای گوگل، حواسشان هست که چه طور کاربرها را به مسیر درست هدایت کنند.

بهینهسازی وب سایت شامل توسعه مطالب موجود در خود سایت و اچتیامال و برنامهنویسی مربوط به هر دو و همچنین ارتباط بین کلمات کلیدی و حذف موانع مربوط به فعالیتهای نمایه سازی در موتور جستجو و ترویج یک سایت برای افزایش تعداد لینک دهنده و یا لینکهای ورودی، از دیگر تاکتیکهای جستجوگرها است. اگر در این قسمت چیزی وارد نکنیم گوگل اتوماتیک یک قسمت از سایت را که دارای کلمات کلیدی است را در گوگل نمایش می دهد. سایت هایی با محتوای تکراری با مسائلی همچون کاهش ترافیک، که سبب عدم نمایش صفحات تکراری وب سایت شما در serp را به دنبال دارد.همچنین محتوای تکراری سبب پنالتی شدن سایت شده و یا باعث خروج آن از حالت ایندکس index خواهد شد و ایندکس کمتر صفحات سایت سبب آسیب رسیدن به سایت های مربوط به آنلاین شاپ ها و سایت های فروشگاهی خواهد شد.

پس از افزودن وب سایت خود به وبمستر تولز گوگل ، حال نوبت آن است که نقشه سایت وردپرس sitemap را در آن ثبت کنید. نقشه سایت یا SITEMAP یک فایل XML است که تمام صفحات یا پست های موجود در وب سایت شما را فهرست می کند و علاوه بر نمایش عنوان آن ها، تاریخ انتشار و تاریخ آخرین به روز رسانی را نیز ارائه می دهد. وردپرس و همه افزونه های مورد استفاده را به آخرین نسخه های موجود ارتقا دهید. پس شما هم اگر میخواهید میتوانید روی چندین سایت خود از برچسب متعارف استفاده کنید و در ویرایش پست افزونه سئو، در بخش “لینک قانونی (Canonical)” از برچسب استفاده کرده و محتوای اصلی را برای گوگل و بینگ مشخص کنید. برای معرفی نقشه سایت خود به گوگل و بینگ از ابزارهای گوگل سرچ کنسول و Bing Webmaster استفاده کرده و وضعیت را بررسی کنید. همچنین کلمات کلیدی که هنوز رقبا بر روی آن به خوبی کار نکرده اند را نیز به شما معرفی می کند. معرفی کردن نقشه سایت به ربات های موتورهای جستجو کمک می کند تا هنگام جستجوی کاربر بتوانند آسان تر بین صفحات و سایت ها بخزند و بتوانند جواب صحیح را به کاربر نمایش دهند.

افزونه جدید و پر قدرتی است که به تازگی برای رقابت جدی با پلاگین یواست معرفی شده است ، امکانات این پلاگین این افزونه تقریبا مشابه یواست است با این تفاوت که رنک مث رابط کاربری بهتر ، زیبا و ساده تری برای کاربران غیر متخصص دارد و همینطور تنظیمات حرفه ای برای متخصصین کرده است . حتی در وردپرس فعال کردن افزونه AMP کافی نیست. نظرات مختلفی درخصوص استفاده از صفحات AMP وجود دارد و برخی به جوانب مثبت و منفی استفاده از آن اشاره می کنند. اگر تا امروز SSL را در وب سایت خود نصب نکرده اید باید از ارائه دهنده هاست خود بخواهید تا SSL را در حساب کاربری شما فعال کنند و سپس به منظور فعال کردن SSL در وب سایت خود به گونه ای که رتبه خود در گوگل را از دست ندهید، از یک روش انتقال ایمن سایت استفاده کنید. سئو کلاه سیاه توجهی به مخاطب و کابران سایت نداشته و تنها هدف آن افزایش رتبه در گوگل می باشد. این صفحات بسیار مشابه هم خواهند بود و تنها تفاوتشان محصولاتی است که در آنها به نمایش در میآیند.

استفاده از breadcrumbs: برد کرامب کمک می کند و باعث می شود که در صفحه سایت یک مسیر مشخص برای کاربر مشخص می کند. الگوریتم رنک برین رفتار کاربر را هنگام جستجو آنالیز و بررسی می کند و متناسب با رفتار کاربران سایت ها را رتبه بندی می کند. متن عنوان تصویر برای اهداف سئو وردپرس کاربردی ندارد و موتورهای جستجوی گوگل یا Bing به دنبال آن نیستند؛ بنابراین، برای اینکه محتوای شما رتبه مناسبی را کسب کند نیاز ندارید از آن در محتوای خود استفاده کنید. در ادامه تکنیکهای کاربردی برای بهینهسازی هرکدام را معرفی کرده و ابزارهای تخصصی را با هم بررسی میکنیم. صفحات AMP برای سایت های فروشگاهی کاربردی ندارد و باعث می شود خیلی از آیتم های مهم کار نکنند و سایت مشتری خود را از دست بدهد. شما نمی توانید از صفحات AMP برای بازاریابی ایمیلی استفاده کنید. طراحی سایت ، طراحی فروشگاه اینترنتی ، سئو و بهینه سازی ، تبلیغات و بازاریابی اینترنتی . پیش از اینکه به سئو تکنیکال یا سئو فنی بپردازیم، باید بدانیم که بازاریابی موتورهای جستجو به دو روش ارگانیک (organic) و به صورت پولی (google advertising) انجام می شود.

بر همین اساس از آنجایی که اکثر برنامه نویسان به زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت تمایل دارند و از آن به طور گسترده استفاده می کنند، تجربه کار با این فریم ورک می تواند برایشان لذت بخش باشد. از پر کردن صفات alt با کلمات کلیدی (پر کردن کلید واژه) خودداری کنیم زیرا این امر به یک تجربه کاربر منفی منجر میشود و ممکن است باعث شود سایت ما بهعنوان هرزنامه تلقی شود. همچنین این کلمات باید ارزش تجاری داشته باشند یعنی کاربرانی که آنها را جستجو میکنند به نوعی مشتری بالقوه باشند که توانایی تبدیل شدن به مشتری بالفعل را داشته باشند. این ویژگی به موتور جستجوی گوگل کمک می کند تا محتوای مناسب را برای کاربرانی که با همان زبان سرچ کرده اند ارائه دهد (به عنوان مثال به کاربران سوئدی محتوایی به زبان سوئدی نشان دهد) و همچنین به شما کمک می کند تا با پیشگیری از انتشار محتوای تکراری و مشکلات مربوط به ایندکس گذاری، سایت خود را بهینه سازی کنید. این عنوان باید همان مشخصاتی را داشته باشد که در مورد سایر صفحات نیز به کار می گیرید.

استفاده از متن جایگزین یک فاکتور مهم در سئو تصاویر در سایت میباشد و نکات زیر باید رعایت شود:- تصاویر را توصیف کند. اگر صفحه وب نیاز به https داشته باشد از یک url جایگزین استفاده میکنیم. صفحات جایگزین به موتورهای جستجو، محتوای مورد نیاز را میدهند. هنگامی که یک سایت در نتایج موتورهای جستجو به طور طبیعی / ارگانیک پیدا شود، پایدارترین رویکرد تجاری است. به طور کلی، هنگامی که ساختار آدرس دائمی وب سایت (https یا http و www یا بدون www) را مشخص کردید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که هنگام انتشار مطالب جدید URL های خود را بهینه کنید. نکته مهمی که در این قسمت باید به آن اشاره کنیم این است که از فرمت PNG برای آیکونها، لوگو و بخشهای مختلف یک قالب که بدون رنگ ذخیره میشوند، میتوان استفاده کرد. توضیحات متا بسیار مهم است و باید حتما نوشته شود این قسمت را باید با جملاتی پر کنیم که کاربر با خواندن آن ها به نکات مهمی دست پیدا کند و همچنین به خواندن صفحه شما تمایل پیدا کند. وبلاگ میتواند عامل بسیار مهمی در ترویج وبسایت و با ایجاد بک لینک ترافیک سایت بطرز چشمگیری افزایش داد.

استفاده از ترکیبی از کلمات و مارک های مرتبط برای ایجاد نام دامنه کوتاه، مختصر و قابل کلیک، شانس ما رو برای رتبه بندی خوب در گوگل بسیار افزایش می ده. هنگام ساخت و طراحی وب سایت یا وبلاگ، باید دامنه مورد نظر خود را مشخص کنید. از یک دامنه مشخص برای سایت خود استفاده کنید. یکی از سؤالاتی که ممکن است برای بسیاری از سئوکاران و وب مسترها پیش بیاید، این است که آیا از www در مقابل اسم دامنه استفاده کنند یا از نسخه بدون www استفاده کنند. منوی برد کرامپ دو هدف اصلی را دنبال می کند: به کاربران کمک می کند تا بدون نیاز به فشردن دکمه صفحه قبلی موجود در مرورگرها، به راحتی در یک وب سایت حرکت کنند و همچنین موتورهای جستجو را در خصوص آشنایی با ساختار یک وب سایت راهنمایی می کند. در وهله اول هدف از پیاده سازی و ایده اجرایی موتور جستجوی گوگل که البته با گذشت زمان کامل تر و پیشرفته تر شده است، ارائه بهترین و نزدیک ترین جواب به کاربرانی است که عبارت یا جمله مورد نظر خود را در گوگل سرچ می کنند.

هر صفحه از وب سایت شما باید یک URL کانونیکال داشته باشد. این ثبت به گوگل کمک میکند تا بهتر و سریعتر سایت شما را بشناسد و تحلیلهای دقیقتری از روند رشد یا کاهش رتبه سایت شما داشته باشد. وب سایت شما باید به گونه ای طراحی و ساخته شود که قابلیت استفاده با موبایل را هم داشته باشد زیرا به احتمال زیاد بیشتر کاربران شما از طریق موبایل وارد وب سایت شما می شوند و با وجود اینکه الگوریتم معروف گوگل به نام Mobile First Index به منظور دستهبندی نتایج جستجو براساس ریسپانسیو بودن سایت ها طراحی شده است، اگر وب سایت شما این قابلیت را نداشته باشد، جایگاه آن در رتبه بندی گوگل دچار مشکل می شود. پس از ایجاد صفحات AMP برای یک وب سایت، آن ها از طریق حافظه کش مخصوص گوگل که سریع تر (تقریباً فوراً) از صفحات ریسپانسیو بارگذاری می شود، ذخیره می شوند و در اختیار کاربران قرار می گیرند. سرویس گوگل ادز یکی از منابع اصلی درآمدی گوگل است که وبسایت های مختلف در کلمات کلیدی با پرداخت مبلغی پول به ازای هر کلیک، در رتبه 1 قرار می گیرند. گوگل ادوردز یا به انگلیسی Google Adwords یک سرویس از موتور جستجوی گوگل است که با استفاده از آن می توانید با پرداخت هزینه در رتبه های مختلف گوگل قرار بگیرید.

صفحات موبایلی پرشتاب (amp) یک مفهوم نسبتاً جدید است که به منظور افزایش سرعت صفحات وب موبایلی یا موبایل وب توسط گوگل معرفی شده است. استفاده از sitemap: یکی از مهم ترین پارامترهایی که در سئو تکنیکال باید به آن پرداخته شود استفاده از نقشه سایت به صورت یک فایل xml در سایت و سپس معرفی کردن نقشه سایت به موتورهای جستجو است. طراحی نقشه راه؛ در پایان فعالیتهای خود را متناسب با پازل و معماری محتوا برای یک دوره 12 ماهه برنامهریزی میکنیم. 1. از یک دامنه مشخص برای سایت خود استفاده کنید. پس از اینکه دامنه خود را مشخص کردید، نوبت به بررسی و بهینه سازی فایل Robots.txt می رسد.

همان طور که در تصویر فوق می بینید، هیچ مرزی میان سئو تکنیکال، سئو درون صفحه و سئو خارجی وجود ندارد زیرا همه آن ها باید برای یک وب سایت کاملاً بهینه سازی شده و با هم کار کنند. به طور استفاده از این قابلیت باعث افزایش زمان ماندگاری کاربر در سایت و دریافت بک لینک های می شود که همین امر باعث بهبود وضعیت سئو سایت می گردد. هر چند که این موضوع برای کاربران مشکلی ایجاد نمی کند، ولی برای موتورهای جستجو گیج کننده خواهد بود زیرا آن ها این دو آدرس را متعلق به دو وب سایت مختلف تلقی می کنند و همین امر ممکن است شما را با مشکلات مختلفی از جمله مشکلات ایندکس کردن، محتوای کپی شده و از دست دادن رتبه سایت رو به رو کند. او از اینکه وبسایت گروهشان در صفحه چهارم نتایج موتورهای جستوجو قرار داشت بسیار ناراحت بود و تصمیم گرفت هرطور که شده آن را به لینک اول صفحه اول منتقل کند. این پیشنهادها بهلحاظ معنایی به آنچه جستوجو کردهاید نزدیک هستند، ضمن اینکه بیشتر از سایر عبارات مشابه در گوگل جستوجو شدهاند.

نکتهی مهم دیگر دربارهی لینکسازی آن است که باید طبیعی، درست و بر اساس قوانین لینکسازی در گوگل باشند. مشاور سئو می تواند در صورتی ارزشمند باشد که تیم ماهری داشته باشید که قادر به انجام وظایف سئو هستند و در هنگام ایجاد استراتژی سئو به راهنمایی نیاز دارند. یعنی گوگل دوست دارد تا سایتهایی را در نتایج بالا نشان دهد که آنها اعتبار بیشتری دارند و گوگل به آنها اعتماد دارد. این ابزار گزارش کاملی از محتواهای تکراری، ریدایرکتها و دیگر فاکتورهایی که بر عملکرد سئوی سایت شما تاثیر میگذارند، ارائه میکند. وب سایت شما باید هم در موبایل و هم روی دسکتاپ محتوای یکسانی داشته باشد. مثل محتوای اصلی صفحه، خزش لینکهای داخلی هم ممکن است تحت تاثیر جاوا اسکریپت قرار گیرد. در برخی وبسایتها میتوان با تولید محتوا و هزینه کم به رتبه دلخواه رسید و ممکن است وبسایت دیگر نیاز به استفاده از ابزارها و تکنیکهای پیشرفتهتری داشته باشند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار