سازمان نظام پزشکی >اخبار | دراگمد

سازمان نظام پزشکی > اخبار | دراگمد دانشمندان شروع به درک عملکرد دقیق نوعی از ژن‌ها کرده‌اند که بر خلاف ژن‌های دیگر، پروتئین‌ها را رمزگذاری نمی‌کند. تحقیقات جدید به رهبری دانشگاه باث مکانیسمی نشان می‌دهد که توسط آن ژن‌های… عادت‌های مفید کوچک اما تاثیرگذار می‌توانند نقش مهمی در سلامتی ما داشته باشند.

بیماری پروستات چیست و چگونه درمان می شود؟

کسب و کار خودتان را در کمتر از ۵ دقیقه به صورت رایگان در لیست آگهی‌های ایرانیان تایلند ثبت کنید تا همیشه در دسترس باشید. براساس مطالعه‌ای جدید، قارچ بیماری‌‌زایی به نام کریپتوکوکوس نئوفورمانس با افزایش دما در شرایط آزمایشگاهی، واکنش‌های سازشی خود را تشدید می‌کند. شرکت نورالینک تحت مدیریت ایلان ماسک که در زمینه پیوند مغز انسان به کامپیوتر فعالیت می‌کند، اخیرا متهم به انتقال مواد آلوده خطرناک بدون ایمنی کافی …

برای پای پرانتزی حرکات اصلاحی یا آب درمانی ؟!

از مدت‌ها قبل باور بر این بود که برای برقراری روابط عاطفی و اجتماعی، وجود هورمون اکسی‌توسین ضروری است؛ اما یافته‌های جدید دانشمندان چیز دیگری … غذاهای فوق‌فراوری‌شده مانند کلوچه‌ها، چیپس‌ها، وعده‌های غذایی منجمد و فست‌فود ممکن است در ایجاد زوال خبر شناختی مؤثر باشند. یک متخصص خواب می‌گوید اگر افراد دچار بی‌خوابی رابطه خود را با خواب از نو تنظیم کنند، رهایی از بی‌خوابی راحت است.

  • در این مطالعه بیشترین خطر در مبتلایان بالای ۷۰ سال و میانه فاصله بستری تا تشخیص دمانس حدود ۶ماه (۱۸۳ روز) بود.
  • محققان دانشگاه میسوری موفق به ایجاد شیوه‌ای برای شناسایی زودهنگام بیماری قلبی پیش از…
  • در سال های اخیر برنامه ای نیز با عنوان زندگی پس از زندگی در ماه مبارک رمضان از صدا و سیما پخش می شود که در آن با برخی از کسانی که تجربه نزدیک به مرگ را داشته اند در خصوص تجربیاتشان مصاحبه می شود.
  • تحقیقات جدید نشان می‌دهد که افزایش نرخ چاقی باعث می‌شود افراد بیشتری در سنین پایین‌تر به تعویض کامل مفصل زانو نیاز داشته باشند.
  • اما ابتلای افرادی که در زندگی‌شان یک نخ هم سیگار نکشیده‌اند به این نوع سرطان برای مدت‌های طولانی یک معما بود.
نتایج یک کارآزمایی بالینی که به مدت یک دهه انجام شد نشان می‌دهد که یک داروی آزمایشی آلزایمر به نام کرنزوماب نتوانست روند زوال ذهنی در بیماران مبتلا به جهش ژنتیکی که… محققان دریافتند افراد دارای گروه خونی A ممکن است در مقایسه با سایر گروه‌های خونی، در معرض خطر بیشتری در برابر سکته مغزی قبل از ۶۰ سالگی باشند. مصرف جهانی داروهای ضد افسردگی در دو دهه اخیر به‌طور چشمگیری افزایش یافته است و اروپایی‌ها بزرگترین مصرف کنندگان آن هستند. به علت پیشرفت در مراقبت های ویژه و احیا، بسیاری از بیماران که در معرض مرگ و تجربیات نزدیک به آن قرار می گیرند، زنده می مانند. بر اساس برآوردهای تیم تحقیق صدها میلیون نفر در سراسر جهان تا کنون چنین تجربیاتی داشته اند که می تواند مجموعه منحصر به فردی از خاطرات ذهنی را فراهم نماید. بر اساس تحقیقات جدید در چین، قرار گرفتن مادر در معرض آلودگی هوا قبل از بارداری و در سه ماهه اول بارداری ممکن است خطر نقایص قلبی را در نوزاد متولد نشده افزایش دهد.

ماموپلاستی برای درمان کمردرد!

برخی کارشناسان هشدار داده‌اند که آنفلوآنزای پرندگان دنیاگیری مرگبار بعدی خواهد بود، اما دیگران می‌گویند وضعیت کنونی با خطر چند سال پیش تفاوتی ندارد. در دهه‌های اخیر تلاش زیادی برای پدیدآمدن تصویری مثبت از دندانپزشکی انجام‌گرفته، اما همچنان این حرفه درگیر شایعات و اسرار هولناکی است. تجربیات ترسناک و ناراحت کننده در زمان مرگ (بر خلاف موارد بالا) اغلب ماهیت یکسانی ندارند و اثرات تعالی بخش و مثبت مشابه آنچه در موارد مثبت گفته شد را ندارند. تجربه کنندگان متوجه نقاط مشخصی در زندگی گذشته خود می شوند که این موضوع باعث بروز تحولی مثبت و درازمدت در رشد روانی آنان در آینده می شود. علاقه مندان به مطالعه بیشتر در خصوص این پژوهش می توانند به مجله Communications Biology مراجعه نمایند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار