قیمت خرید پاور و منبع تغذیه کامپیوتر 10 مرداد

قابل ذکر است گیمیرها در هنگام خرید پاور گیمینگ باید بیشتر به این نکات توجه کنند. پاور کامپیوتر قطعه‌ای است که وظیفه برق‌رسانی به سایر قطعات کامپیوتر را دارد و بر همین اساس هم دارای یک سری کابل است که به محل مخصوص به خود روی قطعات مختلف کامپیوتر متصل می‌شوند. پاور کامپیوتر مثل منبع تغذیه سایر وسایل الکترونیکی، برق 220 ولت شهری را به برق قابل استفاده برای قطعات کامپیوتر با ولتاژ کمتر تبدیل می‌کند و لذا دارای یک مبدل ولتاژ داخل خود است.

پاور کامپیوتر 1000 وات تمام ماژولار ایسوس مدل ROG-THOR-1000P2

مطابق استاندارد، قطعات داخلی و فواصل ما بین آنها، براساس جریان خزشی، عایق کاری شده باشد که این مورد باعث جلوگیری از آسیب دیدگی کاربر و یا سایر قطعات جانبی می گردد. مدت زمانی که به طول می انجامد تا ولتاژ +۵V پس از روشن شدن منبع تغذیه، از مرز ۹۵% مقدار اولیه خود عبور کند، ‌مطابق با استاندارد باشد. مطابق استاندارد آتش سوزی، برد اصلی منبع تغذیه دارای کلیه موارد و نکات ایمنی لحاظ شده در استاندارد آتش سوزی باشد. واحد فنی و خدمات پس از فروش شرکت هوشمندنت طبق تحقیقات گسترده و با همکاری تعدادی از مراکز تحقیقاتی کشور در زمینه الکترونیک و انفورماتیک و همچنین چندین سایت معتبر از جمله Intel و AMD موفق به تعیین حدود توان مصرفی قطعات سخت افزاری گردیده است. میزان راندمان پاور اهمیت بسیار زیادی دارد؛ مخصوصاً اگر بخواهید یک پاور ۱۰۰۰ واتی بخرید. همچنین باید خاطرنشان کنیم که هرچقدر کامپیوتر به پریز اصلی برق نزدیک‌تر باشد، راندمان پاور آن بیشتر می‌شود.

در آخر تصمیم شما خریدار است که کدام مدل و برند را برای خرید پاور انتخاب کنید. اما کیس های خانگی یا به اصطلاح PC ها اغلب از یک کیس به همراه یک صفحه مانیتور استفاده می کنند. تمام مدل های کیس ها از برق مستقیم استفاده می کنند چرا که کامپیوتر های شخصی برای حمل و نقل ساخته نشده اند. زمانی که شما می خواستید با نیروی برق مستقیم کار کنید برای عمر بیشتر این باتری ها را باید از لپ تاپ جدا می کردید.

PSU: Green GP1200B-OCDG Platinum

درنهایت با یک جمله از انیشتین در رابطه با رازهای موفقیت مقاله را به پایان می‌رسانیم. به طور مثال شرکت Intel تمرکز بسیار زیادی بر روی نویز و ریپل خروجی منابع تغذیه دارد و این به دلیل آن است که نویز و ریپل خروجی پاور تاثیر مستقیم بر روی بازدهی و سرعت پردازشگرهای Intel دارد . همچنین تمرکز شرکت AMD بر روی مسئله تخلیه حرارت داخلی پاور و کیس می باشد ، چرا که این سری از پردازشگرها حرارت بسیار بالایی تولید می نمایند و مسئله تخلیه این حرارت به جهت افزایش راندمان پردازشگر AMD ، بسیار حائز اهمیت می باشد .

  • همانطور که از اسمش پیداست این کابل، توان مورد نیاز پردازنده اصلی کامپیوتر را فراهم می‌کند و می‌تواند چهار پینی یا هشت پینی باشد.
  • شما می توانید منبع تغذیه را در یک واحد سیستم به سادگی با پیدا کردن ورودی جایی که سیم برق وصل شده است پیدا کنید.
  • کابل برق این قطعه باید در هر سه قسمت دو شاخه، کابل و مادگی علامت استاندارد داشته باشد.
  • واحدهای منبع تغذیه بر اساس وات رتبه بندی می شوند تا نشان دهند که چه مقدار توان را می توانند به رایانه ارائه دهند.

اگر احیانا می‌خواهید از درایوهای HDD یا نوری قدیمی‌تر در کامپیوترتان استفاده کنید به این کابل نیاز خواهید داشت اما از آنجا که پاورهای امروزی چنین کابلی ندارند باید یک تبدیل SATA به Molex تهیه کرده و از آن برای اتصال کابل SATA پاورتان به درایو قدیمی‌تان استفاده کنید. در اینجا باید بگوییم برخی از پاورها با توان پایین‌تر به جای کابل 24 پین دارای کابل 20 پین هستند. این پاورها بیشتر مناسب مادربوردهای قدیمی‌تر یا رده‌پایینی هستند که دارای کانکتور 20 پینی‌اند اما اگر مادربورد شما کانکتور 24 پین هم داشت نگران نباشید چون می‌توانید با خرید یک تبدیل کابل 20 پین به 24 پین مشکل‌تان را حل کنید.

پاور کامپیوتر 500 وات کولرمستر مدل ELITE 500 230V V4

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار