لوله فلکسی مشخصات، قیمت و خرید لوله فلکسی

لازم به ذکر است برق رسانی و سیستم راه اندازی شبکه در داخل یک لوله استاندارد نیست و بهتر است از دو مسیر داکت مجزا استفاده شود. ۷- لوله فلکسیبل صداگیر pvc شفاف را می توان با ضخامت های مختلفِ بدنه، از جنس پی وی سی شفاف برای کاربردهای گوناگون(سنگین و سبک) و حتی کاربردهای خاص تولید نمود. به‌دلیل قابلیت مقاومت بالا، استفاده آسان و قابلیت حمل بی‌دردسر به‌کارگیری از انواع لوله فلکسی در بخش کشاورزی نیز مرسوم شده است.

جنس اصلی این نوع لوله خرطومی از گالوانیزه بوده و مهم‌‌ترین شاخه آن مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه و فشار است. در سایز، مدل و محل‌‌های متنوع به سیستم برق‌‌کشی شکل خاص و اصولی داده و با استفاده از پوشش اضافی، کابل‌‌های برق را مورد حفاظت قرار می‌‌دهند. فلکسی با ایجاد پوشش اضافی دور کابل، سیم و هر رسانای دیگر توان تحمل ضربه را افزایش خواهد شد. در صورتی که فشار وارده به فلکسی زیاد باشد؛ بهتر از لوله‌‌های فلکسیبل فلزی استفاده شود.

مواد اولیه‌ی تشکیل دهنده آن مانند بسیاری از وسایل موجود دیگر در صنعت برق، مثل ریل بست چنگالی گالوانیزه، از ورق‌های گالوانیزه ساخته شده است. لوله‌های خرطومی بدون روکش در محیط‌های داخلی استفاده می‌شوند و فاقد روکش‌های پلاستیکی و پی وی سی می‌باشند. این لوله‌ها باید در مکان‌های خشک و دارای رطوبت کم استفاده شوند زیرا رطوبت به آن‌ها آسیب می‌رساند. انعطاف‌پذیری این لوله‌ها بسیار بالا می‌باشد و پوشش پی وی سی به آن‌ها مقاومت خوبی می‌دهد. کاربرد این دسته از لوله‌ها در پروژه‌های ساختمانی و تغییر دکوراسیون می‌باشد. متریال استفاده شده برای این لوله‌‎ها از فلز گالوانیزه است و سپس یک لایه روکش پلاستیکی که اغلب از PVC است؛ روی آن‎ها کشیده شده است.

  • و لایه داخلی از جنس آلو مینیوم 100 میکرون میباشد که یک لایه عایق حرارتی ایجاد میکند.
  • لوله های فلکسیبلی که دارای آلومینیوم است، دارای دو لایه داخلی و خارجی می باشد.
  • از اصلی ترین مزایای این نوع خرطومی فلکسیبلی بالا بودن انعطاف آنها مخصوصا در سایز های کوچکتر و استفاده در صنعت های مختلف است.
  • از لوله خرطومی PL در مسیر رفت هوای در سیستم دریچه داکت اسپلیت، چیلرها و دستگاه‌های هواساز استفاده لوله فلکسی نمود.
  • لوله فلکسیبل صداگیر باعایق پلی اتیلن با عدمِ جذب رطوبت در اثرِ کُندانس، از هرگونه تعرق جلوگیری نموده و باعث می شود از بوجود آمدنِ هرگونه رطوبت و شبنم در لایه های این لوله فلکسیبل صداگیر جلوگیری شود.

از دیگر کاربرد های لوله فلکسی برق، می توان به محافظت سیم ها و کابل های تجهیزاتی اشاره کرده که دائما در حال لرزش و حرکت هستند. به طور کلی زمانی که دستگاهی در حال حرکت و یا ارتعاش باشد، تمامی تجهیزات ثابت موجود در سیستم به خصوص لوله های برقی را تحت بارهای نوسانی و ارتعاش قرار می دهد. در صورتی که در این تجهیزات ار لوله ای معمولی به عنوان محافظی برای کابل ها و سیم های برقی استفاده شود، پس از مدتی این لوله ها آسیب دیده و باید تعویض گردند. این لوله به دلیل انعطاف پذیری بسیار بالایی که دارد به خوبی ارتعاشات سیستم را جذب کرده و دیرتر دچار شکستگی می شود. لوله خرطومی ساده آلومینیومی STI در سایزهای 3 الی 24 جهت کانال داخلی هوای ساختمان تولیده شده و جهت انجام این نیز می‌توانید از لوله فلکسیبل برزنتی یا لوله فلکسی کومبی با روکش PVC استفاده کنید. لوله های فلکسیبل در مقایسه با کانالهای گالوانیزه راحت تر نصب شده و سیستم انتقال هوا را به درستی بر عهده میگیرد فلکسیبل ها در سایز های مختلف تولید میگردد و بستگی با سایز و نوع دستگاه های هوا ساز و به سلیقه مشتری به فروش میرسد لوله فلکسیبل با رابط از جنس گالوانیزه و بست ها فلزی به هم متصل میگردند.

به همین دلیل مقاومت آنها نسبت به لوله های فلکسی روکش دار در برابر آسیب های بیرونی کاهش می یابد. لوله فلکسیبل هوا دارای انواع مختلف با ویژگی های متنوعی است یکی از آنها ضد انفجار بودن است که به دلیل مواد موجود در بافت آن ایجاد شده است. ولی لوله فلکسیبل هوا در لایه های خود حاوی عایق است واین کار را بسیار ساده نموده است. صنایع تولید کننده این ابزار، لوله فلکسیبل هوا را در اندازه و ابعاد مختلفی تولید می کنند، زیرا برای مکان ها و دستگاه های مختلف به ابعاد و پوشش های مختلفی از این ابزار نیاز است. لوله خرطومی فلکسیبل پلاستیکی از جنس پلاستیک بوده و بیش تر در تابلو برق ها جهت پل ارتباطی بین سینی و درب تابلو برق برای سیمها استفاده می شود. همچنین وجود گلند از ورود خاک، حشرات، رطوبت و نفوذ آب به داخل فلکسی جلوگیری خواهد نمود.

لوله فلکسی مشخصات، قیمت و خرید لوله فلکسی از کانال‌های خرطومی عایق‌دار IFD در سیستم‌های داکت اسپلیت، چیلرهای سقفی و دستگاه‌های هواساز استفاده می‌شود. ۴- لوله فلکسیبل صداگیر pu در برابرِ هرگونه پارگی و انفصال از خود مقاومتِ قابل قبولی نشان می دهد. ۴- وزن سبک و راحتی در حمل و جابجاییِ لوله فلکسیبل صداگیر pvc شفاف از خصوصیات بارزِ این محصول به شمار می آید. ۱-لوله فلکسیبل صداگیر pvc شفاف دارای استحکام کششیِ بالا و بسیار خوبی می باشد و در انقباضِ مکش و انبساطِ دهش از تغییراتِ فیزیکی مصون می ماند. ۷- مقاومتِ بالای عایق الاستومری در برابرِ حریق و حرارت و ضدآتش بودنِ عایق الاستومری، استفاده از لوله خرطومی باعایق الاستومری را نسبت به لوله خرطومی باعایق پشم شیشه موجه تر می کند.

این لوله ها مانند لوله های پی وی سی برق خرطومی از انعطاف پذیری بسیاری بالایی برخوردار هستند. لوله فلکسی برق به علت وجود فولاد در ساختار خود، در برابر فشار ها و نیروهای خارجی مقاومت بسیار زیادی نشان می دهد. به همین دلیل عمدتا این نوع از تجهیزات تاسیسات برقی در محیط های بیرونی مورد استفاده قرار می گیرند. لوله فلکسیبل لوله خرطومی فلزی روکش‌دار می‌باشد که هدف آن محافظت از سیم‌کشی‌ و کابل‌های استفاده شده در تاسیسات برقی می‌باشد. این لوله‌ها که در بازار با نام لوله فلکسی شناخته شده‌اند یک کانال فلزی بلند، سبک و انعطاف پذیر هستند، که از تاسیسات الکتریکی در برابر رطوبت،‌گرد و غبار محافظت می‌کنند.

لوله خرطومی گالوانیزه با روکش (فلکسی بل) سایز 48

مطالعه دقیق هر کدام از ویژگی‌‌های لوله فلکسی موجب کسب اطلاعات مفید برای شما شده و قابلیت مقایسه محصولات را نیز خواهید داشت. لوله فلکسیبل به‌‌مانند معنی لغوی کلمه Flexible ، انعطاف پذیر بوده و در بخش‌‌های مختلف ساخت‌‌وساز یک ساختمان از آن استفاده خواهد شد. این محافظ به شکل کانال ادامه‌‌دار، منعطف و با سطح مقطع گرد توانایی پوشش اضافی برای انواع سیم و هادی را دارد.

لوله فلکسی پلی استر عایق دار

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار