هوشمند سازی ساختمان چیست و چه تجهیزاتی لازم دارد؟-خانه هوشمند آکو

بدین منظور در مرحله نخست شناخت فضاهای مختلف ساختمان و کاربری هر یک امری ضروری است تا در یکی از دسته های اختیار یا اعتبار ورود، قرائت گر، ورودی ها و متعلقات درب قرار گیرد و سیستم اکسس کنترل مربوط به آن در آن جا قرار دهیم. امکان کنترل پرده از طریق ریموت کنترل و یا اپلیکیشن‌ها و قابلیت تنظیمات برای باز و بسته شدن آنها با توجه به میزان نور محیطی، ویژگی منحصربفردی است که علاوه بر آسایش و راحتی باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی نیز می‌شود. مصرف بالای موتورخانه و به دنبال آن هزینه زیاد ناشی از قیمت مصرف گاز موجب شده تا توجه بسیاری از ساکنین به هوشمندسازي موتورخانه ساختمان جلب شود. استفاده از انواع سنسور های نشت گاز هوشمند ، سامانه های مصرف هوشمند انرژی و همچنین شیرهای گاز هوشمند موجب مدیریت مصرف گاز می هوشمندسازی ساختمان شود. بنابراین آن چه در این زمینه غیرقابل انکار بوده، پرداخت هزینه هوشمندسازی موتورخانه ساختمان برای جلوگیری از هزینه ها و جریمه های مصرف بالای انرژی و بهره مندی از حداکثر مزایای ممکن است. مجموعه ام اچ کنترل با اعمال سیستم های استاندارد، با اصالت و با کیفیت در ساختمان شما سعی در بهینه سازی کیفیت زندگی تان داشته و در این راستا از نیروهای خبره و کاربلد خود کمک گرفته.

نحوه کار سیستمهای هوشمندسازی ساختمان BMS

این نحوه کار باعث می شود همه کنترلرهای سیستم با هم در ارتباط باشند. قابلیت اصلی پروتکل های باز در برقراری ارتباط کنترلرها بدون یک واسط است. بعد از آنکه سنسورها روی تجهیزات متصل شد برای دریافت اطلاعات از سنسورها و همچنین ارسال فرمان های کنترلی به سمت عملگرها لازم است یک بستر یا راه ارتباطی بین کنترلر مرکزی و تجهیزات باشد.

  • از مزایای این نوع برق کشی، ارزش افزوده به ساختمان و قابلیت ارتقا در آینده با پیشرفت پروتکل ها و تجهیزات استفاده شده بدون پرداخت هزینه های غیر منطقی است.
  • دفتر مرکزی خانه هوشمند Control4 در سالت لیک سیتی، ایالت یوتا، کشور امریکا مستقر است و از سال ۲۰۱۳ تا سال ۲۰۱۹ ، هنگامی که با SnapAV ادغام شد، یک شرکت بازرگانی عمومی بود.
  • فقط آن گیرنده هایی که با فرستنده تنظیم شده اند قادر به پردازش تلگرام های ارسال شده توسط آن هستند.
  • پس لازم است در زمینه هوشمند سازی ساختمان به تسلط کافی برسید که بتوانید در بازار کار این رشته فعالیت کنید.
هوشمند سازی ساختمان چیست و چه تجهیزاتی لازم دارد؟-خانه هوشمند آکو

پروتکل BACnet یک استاندارد ارتباطی دو طرفه بین المللی برای اتوماسیون ساختمان است. پروتکل هایی که در کنترلرهای ساختمان استفاده می شود بستگی به شرکت سازنده تجهیزات دارد. انتقال اطلاعات به کمک امواج رادیویی و به کمک شبکه اینترنت یا بلوتوث می تواند انجام بگیرد. در این روش ارتباط فیزیکی بین دستگاه ها وجود ندارد و از طریق ارتباط بی سیم (وایرلس) به یکدیگر متصل اند. برای کنترل و مانیتورینگ این تجهیزات لازم است ابتدا نحوه کارکردن هر کدام و سپس کنترل و اتصال آن ها به شبکه BMS را انجام داد. تابلو ATS زمانی که قطعی برق را تشخیص دهد، مصرف کننده های ساختمان را از برق اصلی جدا کرده و به دیزل ژنراتور متصل می کند.

در پایان متناسب با کنترلر انتخابی شما باید برنامه نویسی سناریوهای مختلف کنترلی را پیاده سازی کنید. اگر شما یک تابلو برق یا وسیله دیگری را درون موتورخانه قرار دهید لازم است که به نقشه جانمایی تجهیزات مکانیکی توجه کنید. شما به عنوان مهندس BMS باید مشاوره های لازم را به مهندسان مکانیک بدهید تا تجهیزات و سناریوهای هوشمندسازی پروژه را درون نقشه ها درنظر بگیرند. برای مثال در زمان حریق هر کدام از سیستم های سرمایش و گرمایش در چه حالتی باید کار کنند، مشخص می شود.

آموزش سروو موتور و استپر موتور (کنترل حرکت پیشرفته)

جالب است بدانید که در یک ساختمان هوشمند می توان آبیاری گیاهان موجود در حیاط و یا داخل ساختمان را به طور خودکار طبق برنامه از پیش تعیین شده انجام داد. درنتیجه با استفاده از سیستم مدیریت ساختمان می توان ساختمان ها را ازنظر بخش های مختلف تا سطح موردنظر هوشمند نمود. قطعا این سوال برای بسیاری از علاقه مندان به حوزه هوشمند سازی ایجاد شده است و پاسخ به آن را نمی توان در یک کلمه خلاصه کرد. در پاسخ باید گفت که اساتید حرفه ای که دوره را برگزار می کنند، مطالب کامل و جامعی که عرضه می شود و مدرک معتبر و قابل استناد داشتن، از مهم ترین ویژگی های یک دوره خوب است. برای اینکه بیش تر در مورد جزئیات این پرسش بدانید می توانید مطلبی که در راستای پاسخ به این پرسش که بهترین دوره هوشمند سازی ساختمان چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ را مطالعه کنید. در موارد بسیار استثنایی ، قابلیت اطمینان دستگاههایی که برای هوشمند سازی استفاده می شوند کاهش می یابد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار