مراحل اجرای دکوراسیون داخلی، همه چیز از صفر تا صد!

واسه همین دلیله که طراحی منوی رستوران و فست فود باید توسط افراد متخصص و حرفه ای انجام بشه تا بتونه نقش مؤثری تو جلب رضایت از مشتری داشته باشه. فرض کنین شما مدیر یه رستوران سنتی هستید یا یک فست فود خیلی فانتزی دارید، آیا منوی مورد نظر واسه رستوران سنتی و فست فود فانتزی در تکمیل تم بکاررفته تو محیط دکوراسیون داخلی رستوران کافی شاپ اونجا حیاتی نیس؟ هر رستوران و فست فودی واسه سرویسدهی به مشتریان خودش از غذاهای مختلفی استفاده میکنه. انتخاب رنگ باید هوشمندانه باشه تا بتونه نظر مشتری رو به خود جلب کنه، به همین خاطره که طراحی منو رستوران باید توسط افراد متخصص انجام بشه، افرادی که با روانشناسی رنگها آشنایی داشته باشن و بتونن از رنگ بهعنوان یک ابزار تبلیغاتی مؤثر استفاده کنن.

این رستوران ترکیبی از فرهنگ آسیایی و اروپایی است که با متراژ ۱۱۴۰ مترمربع طراحی و اجرا شده است جزئیات به کار رفته در طراحی داخلی رستوران آسیایی و اروپایی در جو کلی و تناسبات فضایی همچنین درک صحیح از فضا اهمیت زیادی دارد. «لوشاتو» که یک کلمهی فرانسوی به معنای قصر است، رستورانی در یک بنای دو طبقه و نیمی است که ظاهری شبیه به قصر دارد. ظاهری ساده و کاربردی داشته باشه. جالب است بدانید این سبک برخلاف دکورهای گران قیمت سلطنتی که در دهه ۱۹۸۰ میلادی مرسوم شده بود، بیشتر با بازیافت و بازسازی مبلمان به دست می آمد و ظاهری کهنه و قدیمی داشت! این استودیوی معماری در طراحی رستوران Billie Buoy ، دست به اقدام جسورانه ای زده است؛ استفاده از رنگ صورتی و آبی و به نوعی اشاره ای کوچک به سبک دهه ۱۹۸۰ میلادی! و یک فیلم از جان هیوز (نویسنده، کارگردان و تهیه کننده آمریکایی که بخاطر برخی از پرفروش ترین کمدی های دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی شهرت دارد) را در VHS (سیستم ویدئوی خانگی بر پایه نوار مغناطیسی) به تماشا نشستیم! پرکاربردترین رنگی که در این دکوراسیون وجود دارد رنگ سفید است و این سبک شباهت زیادی از نظر ساده بودن به سبک مدرن دارد.

درباره سبک دهه ۱۹۸۰ میلادی لازم به بیان است این سبک که سرآغاز آن از بریتانیای کبیر است، یکی از پرطرفدارترین سبک های دکوراسیون داخلی می باشد که از دهه ۱۹۸۰ میلادی تا به امروز، در طراحی خانه ها استفاده شده است. که تا جایی که امکان دارد از سنگ و چوب در طراحی فضا استفاده شده است. برای ایجاد دکوراسیون زیبای صنعتی، می توانید از چوب بازیافتی یا پالت برای پوشاندن هر چیزی که می خواهید استفاده کنید. انتخاب پالت رنگی متناسب با فضاهای آپارتمان مهم ترین کار در طراحی و انتخاب وسایل منزل می باشد. از ویژگی های اصلی سبک دکوراسیون شابی شیک (Shabby Chic) سادگی و آرامش فضای خانه می باشد. ویژگی اصلی سبک روستایی و روستیک یک خانه ساده و بی آلایش است. استفاده زیاد از رنگ های خنثی در سبک دکوراسیون مینیمال از ویژگی های مهم آن است.

نکتهای که باعث شده تو هر شهر تعداد زیادی رستوران وجود داشته باشه و هر رستوران مخاطب خاص خودش رو داشته باشه، نوع غذا و سبک دیزاین رستوران و فستفوده. طراحی منو رستوران و فستفود نیازمند رعایت اصولی نکاتیه که باعث میشن مخاطب در مدتزمان کوتاهی بتونه تصمیمگیری کنه و سفارش خودش رو به ثبت برسونه. همانطور که گفته شد طراحی دکوراسیون رستوران و کافی شاپ نیازمند اطلاعات به روز و هماهنگی آن با فضا و نیازهای موجود است. در قسمت بیرونی کافی شاپ همچنین می توانید از میز یا مبلمان فلزی و آلومینیومی و … سبک دکوراسیون شابی شیک (Shabby Chic) ، شامل ترکیبی از مبلمان آنتیک با رنگ های پاستلی می باشد که فضایی با ظرافت و زیبایی در خانه ایجاد می کند!

در واقع شاید هدف اصلی کافی شاپ جمع شدن افراد و خوردن خوراکی خاصی باشد اما کافی شاپ های زیادی هستند که ممکن است آن خوراکی ها را با کیفیت بالا تولید کنند و برای متمایز شدن نیاز است که به فکر خلق فضاهای مختلف مانند فضای بازی بود تا افراد را به کافی شاپ جذب نماید . پنتون سیستم بزرگی دارد که تمام کدهای رنگی را در خود جای داده است و تولید کنندگان و طراحان مختلف در دنیا وقتی می خواهند مطمئن شوند رنگ مورد استفاده آن ها همان رنگی است که مشتری می خواهد به آن مراجعه می کنند. در مکانهای بزرگ که بیشتر فضا خالی است با رنگآمیزی مناسب اندازه و استفاده از رنگ طلایی زیبایی دکوراسیون داخلی را بیشتر کنید. بسته به نیاز خود – تعاملات اجتماعی ، مذاکرات تجاری و غیره – مشتریان می توانند فضایی را با حریم شخصی مناسب انتخاب کنند. طی این مطلب، شما را به آشنایی با نمونه های متنوعی از طراحی داخلی رستوران های بی نظیر سراسر دنیا دعوت می کنیم.

اصول طراحی رستورانطراحی رستوران مدرنطراحی رستوران سنتیطراحی رستوران کلاسیکطراحی کافه رستورانرستوران ها با توجه به نوع غذایی که در آن سرو می شود طبقه بندی می شوند. رسالت اصلی که بهترین رستوران های تهران دنبال می کنند این است که تجربه لذت بخشی را برای مشتریان خود به یادگار بگذارند تا آنها برای همیشه به نزد آنها بروند. منبع عکس: آساتیک، عکاس نامشخصرستوران لیو آن از شیکترین رستورانهای تهران است و انواع غذاهای بین الملی را در منوی خود به مشتریان ارائه میکند. در منوی رستوران دیبا از انواع کبابها مانند سلطانی، برگ، کوبیده و شیشلیک گرفته تا باقالی پلو و ماهی و انواع اردور و پیش غذاهای ایرانی مانند میرزا قاسمی، آش رشته و سوپ جو به چشم میخورند. به محض ورود به رستوران شما با یک ورودی زیبا و پر از انواع قاب های پنجره مواجه می شوید که ما در این پروژه این ورودی را هزار پنجره نام گذاری کردیم. این مسئله کاملاً عادی است و علت آن نیز از نام آنها مشخص است.

برای طراحی داخلی آپارتمان به سبک مدرن باید حتی الامکان از وسایل ساده و کمتری در فضاها استفاده کنید. اگر به دنبال یک فضای گرم و صمیمی هستید از کف پوش های پارکتی استفاده کنید و اگر به دنبال محیط رسمی تر هستید، استفاده از سنگ و سرامیک گزینه خوبی برای کفپوش به حساب می آید. انتخاب نور طبیعی نیز باعث بزرگتربه نظر رسیدن می شود و داشتن چشم اندازی به بیرون برای مشتریان می تواند لذت بخش باشد پس ترکیب نور طبیعی با نور مصنوعی می تواند انتخاب خوبی برای نورپردازی کافه در روز باشد. تو نمای خارجی رستوران تابلو باید به گونه ای طراحی شه که علاوه بر داشتن متنی خوانا و حروف برجسته و زیباش بتونه با نورپردازی هوشمندانه حس کشش رو در مشتریانی که در حال عبور هستن فراهم کنه.

در واقع یکی از ویژگی های این سبک نظم زیاد آن است که اصالت و سنگینی خاصی در فضا حاکم می نماید. در حالت ایده آل با جداکننده ها یی که از مواد شیشه ای شفاف ساخته شده اند می توان صندلی ها را از هم جدا کرد . تو اغلب موارد درصورتیکه مشتری نیاز داشته باشه تا دیزاینش رو بهصورت سفارشی و در مدتزمان کوتاه تحویل بگیره باید مبلغی هم بابت عجلهای بودن کار پرداخت کنه؛ اما تو حالت کلی زمان طراحی یک منوی رستوران میتونه از دو تا ده روز کاری طول بکشه. تو اغلب موارد رستوراندارا به سراغ منوهایی با ترکیب رنگهای تکراری میرن که تو نگاه اول برای مشتری میتونه بسیار خستهکننده باشه.

به این دلیله که بسیاری از برندهای مشهور تو سراسر دنیا واسه طراحی منوی خودشون وقت و هزینه زیادی صرف میکنن. 1. توجه به سبک دیزاین رستوران و نوع غذا: تو سراسر دنیا رستورانهای بسیاری هستن که به پخت غذاهای مختلف میپردازن. توجه داشته باشید که با استفاده از خدمات طراحی و اجرای دکوراسیون رستوران، کسب و کار شما از شیوه ی سنتی به مدرن که امروزه بیشتر مورد پسند افراد مختلف می باشد، تغییر خواهد کرد و از این طریق می توانید با سایر همکاران، رقیبان و افراد فعال در این صنف رقابت سالم داشته باشید که البته موفقیت در این رقابت وابسته به رعایت مجموعه ای از فاکتورها می باشد که با توجه به اهمیت و پیچیده بودن مواردی که می تواند موجبات موفقیت رستوران شما را فراهم آورد؛ مجموعه ی پایا دکور با برخورداری از طراحان مجرب و آگاه، راهنما و مشاور شما در زمینه ی طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی رستوران خواهد بود. ایده این است که مشتری را با طراحی کسب و کار خود در تصویر یک غذای خاص (ترجیحاً غذایی که میخواهید به بازار عرضه کنید) جذب کنید.

1. انتخاب تصویر مناسب: مورد دیگهای که تو دیزاین منو باید رعایت بشه، انتخاب تصاویر جذاب و مرتبط با منوی رستورانه. 1. پاسخ به نیاز مشتری تو نگاه اول: اولین نکتهای که تو طراحی منوی رستوران و فستفود باید رعایت بشه، توجه به رفع نیاز مشتری تو نگاه اوله. واسه مثال: تو رستورانهایی که غذاهای گیاهی سرو میشه میتونیم از رنگ سبز و غذاهایی با برگ سبز برای دیزاین منو رستوران استفاده کرد. استفاده از نور پردازی ملایم و با سبکی سنتی، کاغذ دیواری طرح دار و استفاده از متریال چوبی، همه با هم جمع شدند تا محیطی کلاسیک را در فضای داخلی رستوران به وجود بیاورند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار