پارتیشن اداری؛ سازهای کاربردی، مدرن و زیبا به همراه عکس

یکی از بزرگ ترین بخش ها در طراحی دفتر کار کارخانه این شرکت، فضای کاری یکسره ای است که از چند بخش عمومی تشکیل شده. در طراحی داخلی یک اتاق کنفرانس باید علاوه بر زیبا و جذاب بودن ، اصول و استانداردها رعایت شده باشد زیرا طراحی صحیح نفوذ پذیری و اثر گذاری مطالب را در افراد حاضر افزایش خواهد داد و تصمیمات مهم اداری در این بخش گرفته می شود.اولین تاثیر را در جلسات کاری طراحی دکوراسیون داخلی بر روی مخاطب میگذرد. بنابراین طراحی آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید درست ، اصولی و با رعایت تمام نکات و استانداردها طراحی و اجرا شود .

یعنی هر فردی اتاق کار مخصوص به خود را دارد یا نهایت با توجه به کمبود جا هر اتاق برای استفاده دو یا سه نفر به بالا است . قدم زدن در دفاتر Github یک تجربه دلپذیر است کار در اینجا مانند یک بازی است و ارزش خلاقیت به اندازه بهره وری است. در سالهای قبل یکی از آفت های طراحی نمای ساختمان مسکونی در ایران سپردن این امر مهم به افرادی غیرکارشناس و با دانش تجربی معماری و یا افرادی مانند مجزی نمای ساختمان بود که در حال حاضر با توجه به نیاز به کسب تاییده نمای ساختمان های مسکونی از طرف شهرداری ها کمتر شده اما متاسفانه همچنان ادامه دارد. استفاده از سنگ های دکوری و تزئینی ، آجر های نما و نسوز ، استفاده از شیشه برای فضاهای کاری و فضاهای جمعی ، استفاده از چوب برای سقف و کف فضا و متریال هایی که با حضور در محیط به خاص و ممتاز شدن محیط کمک میکنند . در سبک دکوراسیون سنتی از چوب بسیار زیاد استفاده می شود و این سبک برای علاقه مندان به وسایل چوبی خانه سیار چشمگیر است. در این پروژه طراح سعی کرده تا فضایی راحت شبیه به محیط خانه را برای کارمندان طراحی کند.

در یک شهر مدرن امروزی با استاندارد های اینچنینی طراحی نمای ساختمان مسکونی در هر یک از این بخش ها با ضوابط شهری متفاوتی روبرو خواهید بود مثلا در بخش تاریخی شهر محدویت ارتفاعی برای ساخت و ساز وحود دارد و ساخت و ساز بسیار کم است و بیشتر بر بازسازی ساختمان تاکید شده تا ساخت منازل و بناهای جدید طراحی نما در این بخش بر طراحی نما کلاسیک استوار است نماهای کلاسیک متناسب با بافت این بخش از شهر طراحی و اجرا میشوند که به نمای رومی مشهور هستند، در بخش مرکزی به دلیل تمرکز اداری و سیاسی در آنها که شامل سفارتحانه های کشور های گوناگون و دانشگاههای مختلف و انواع بناهای ورزش و عمومی و فضاهای تفریح و سرگرمی و رستورانهاو.. برای تعریف نمای استاندارد یک ساختمان باید ابتدا به انتظار ما از پروژه و همینطور تاریخچه معماری منطقه پرداخت در اکثر کلان شهرهای دنیا که دارای قدمت تاریخی هستند چند بخش مهم از نظر معماری شهری در آنها وجود دارد مثلا در شهر تاریخی رم پایتخت کشور ایتالیا یک بخش کاملا تاریخی چند هزار ساله با ساختمانهایی قدیمی مانند کولوسئوم با قدمت 2000 ساله داریم در بخش دیگر شهر Downtown یا هسته مرکزی شهر قرار دارد با نماهایی از ساختمان های امروزی انواع برج ها و ساختمان های شیک و مدرن که غالبا بر طراحی نمای مدرن ساختمان دلالت دارد و در انتها با Suburb یا حومه شهر مواجه هستیم که دارای ساختمان های ویلایی برای زندگی خانواده هاست روبرو می شویم و بیشتر بر بخش طراحی ویلا و منازل بزرگ با حیاط و محوطه چمن کاری شده که به صورت دنباله دار در امتداد های راست و یا کرو دورادور هسته مرکزی شهر تشکیل شده اند.

از جمله عناصر تاثیر گذار در محیط اداری نورپردازی میباشد، که این روزها با پیشرفت تکنولوژی با طیف وسیعی از آن روبرو هستیم. ابتدا بایستی تعریف درستی از سبک های طراحی نما داشته باشیم چرا که در حال حاضر و به دلیل نگاه منعفعت طلبانه به مقوله ساختمان با نماهایی در شهر مواجه هستیم که نمی توان آنها را در دسته بندی های اولیه طراحی نمای ساختمان مسکونی مانند طراحی نمای کلاسیک رومی و مدرن گنجاند چه رسد به سبک های زیر شاخه مانند نئو کلاسیک دکوراسیون داخلی اداری صنعتی و اسلیمی و.. امروزه با استفاده از متریال مختلف مانند چوب و سنگ یا آجر های مصنوعی می توانید این خطوط را بر روی بخش های مختلف دکوراسیون اداری اجرا کنید. در طراحی نمای ساختمان های اداری به این سبک از متریال های گوناگونی از جمله چوب ، بتن ، شیشه و غیره استفاده می شود .

چرا که هرکسی می تواند بعد از دیدن آن نما درباره ی سلیقه ی صاحبان خانه و همچنین سازندگان و معماران آن خانه نظر بدهد. همان طور که پیشتر گفتیم ساختمان های اداری با توجه به موقعیتی که در شهر قرار دارند، دارای نمای متفاوتی هستند چرا که کاربران آن ها رویکرد متفاوتی نسبت به نمای آن ساختمان دارند. در قسمت های شمالی ساختمان به دلیل بالا بودن سطح اقتصادی، افراد اهمیت بیشتری به ظاهر یک ساختمان اداری می دهند و برعکس در قسمت هایی که مردم وضع اقتصادی معمولی تری دارند، به همان نسبت نمای ساختمان های اداری معمولی تر خواهد بود. با توجه به الزام طراحی نمای ساختمان مسکونی، سازندگان حساسیت بالایی به طراحی نمای واحد های مسکونی معطوف خواهند داشت از اینرو با توجه به سبک های مختلف طراحی نمای ساختمان مسکونی و متریال های متعدد و مصالح گوناگون در طراحی و اجرای نمای آپارتمان مسکونی این موضوع دارای تنوع و سلایق متعددی شده که انواع سبک های طراحی را شامل می شود و دیگر مانند گذشته نیست که یک شهر یا یک منطقه با یک نوع معماری مشخص شناسنامه داشته باشد و در دنیا آن منطقه را از نوع طراحی معماری آن به یاد بیاورند بحث طراحی نمای ساختمان های مسکونی به دلیل افزایش جمعیت شهرها و به تبع آن ساخت واحد های مسکونی جدید برای رفع نیاز جمعیت جوان کشور از توجه بیشتری نسبت به قبل برخوردار شده است و به همین علت جهت برسی اصولی طراحی نمای ساختمان مسکونی به سبک های مختلف طراحی نمای مسکونی در دوبخش کلی طراحی نمای کلاسیک ساختمان و طراحی نمای مدرن ساختمان به موضوع طراحی نمای بیرونی آپارتمان مسکونی در شهر های بزرگ خواهیم پرداخت.

اما به طور کلی یکی از ویژگی های این سبک استفاده از پنجره های وسیع و بزرگ می باشد . ایجاد سادگی در طراحی و استفاده از پنجره های وسیع ، استفاده از متریال های متنوع و غیره باعث افزایش تقاضای طراحی نمای ساختمان های اداری به این سبک شده است . استفاده از یک شبکه مشبک آجری، ایده مناسبی برای برطرف کردن نور مزاحم بود. در ساختمان های اداری که مخاطبان خاص خود را دارند باید از ماده ای استفاده شود مانند ساختمان های تجاری استحکام بالایی داشته باشد و نیاز کمی به ترمیم و تمیز کردن پیدا کند.

همچنین استفاده از مصالحی مانند چوب می تواند برای ساختمان های مسکونی مناسب باشد چرا که نمایی زیبا را برای ساختمان ایجاد می کند و می تواند سلیقهی معمار را نشان دهد. از سوی دیگر عناصر مختلفی که در محیط استفاده می شوند باید با کاربری شرکت همخوانی لازم را داشته باشند تا به اینصورت همواره اهداف سازمانی به کارکنان یادآوری شود. پارتیشنها و دیوارهای جداکننده یکی از اجزای اصلی دکوراسیون داخلی اداری هستند که طراحی آنها با توجه به نوع روند کار کارکنان انجام میشود. نوع آموزش، محل کسب و کار شما، تجربه، همکاریهای مستقیم و غیر مستقیم با بخشهای تجاری و عقد قراردادهای دو طرفه از جمله رموز موفقیت با شتاب بالا در رشته طراحی دکوراسیون داخلی است. استارتاپی فنی که خودش را با عنوان “اپلیکیشن برقراری ارتباطات برای افراد فوقالعاده” توصیف میکند. معماری داخلی ساختمان اداری شامل استفاده از راهحلهای خلاقانه و فنی برای یک ساختمان برای دستیابی به محیط داخلی مطلوب است. در مقابل نمایی که برای ساختمان های تجاری استفاده می شود باید متناسب با کاربرد و کارکرد ساختمان تجاری باشد.

در دکوراسیون اداری ظاهر ساده و تمیز دفترکار مطمئناً جالب توجه است از این رو طراحی مینیمال از دیگر سبک های طراحی برای مشاغل مناسب با این سبک است که نه تنها سبب حواس پرتی نمی شود بلکه احساس جذابیت و راحتی برای کارمندان ایجاد میکند دفتر کاری که مانند خانه راحت باشد بنحوی که کاربران دفتر را خانه دوم خود بدانند و در ان آزادانه خلق و فعالیت کنند طراحی دفاتر کار مینیمالیستی،جلوه ای بصری ساده و بی آلایش و آرامش بیشتری را در فضا ایجاد میکند. این محیطها برای کار افراد فریلنسر بهینه شده و آنها میتوانند با پرداخت هزینههایی به صورت موقت از آن استفاده کنند. سازمانهای مذهبی، همراه با گروههای بشردوستانه، اغلب از رنگ بنفش در دکوراسیون خود استفاده میکنند. را در بر می گیرد حجم ساخت ساز بالاست و طراحی نمای ساختمان اداری و مسکونی بدر این قسمت از شهر بر سایر کاربری ها با توجه میزان نیاز و استقبال از آنها ارجحیت دارد بر طراحی نمای مدرن استوار است و در نهایت در حومه شهرها طراحی ویلا ها و نماهای ویلایی به منظور استفاده خانواده های پر جمعیت در دستور کار قرار می گیرد. یک طراح با تجربه در فضاهای اداری باید بداند که چگونه عناصر مختلف بر کار کارکنان یک دفتر تأثیر میگذارد تا بتواند بهترین انتخابها را برای کارکنان شما توصیه کند.

کانسپت فضای داخلی برای درجهت ایجاد شرایط برای “زندگی پایدار” با تشویق مردم به فعالیت های متنوع، فردیت محیط و خلاقیت،خدمت می کند. وقتی در فضای مشترک دید باز باشه و افراد همدیگه رو ببینن، بیشتر به کار و همکاری با هم تشویق میشن. این امر از طریق تشویق همکاران به بحث و گفتگو در مورد ایدهها و پروژهها به صورت آشکار در میان یکدیگر قابل اجرا است. یک نوع کمد یا گنجه ی فرانسوی است که به خوبی با بسیاری از وسایل دیگرترکیب می شود و در اتاق های مختلف یک منزل به سبک فرانسوی وجود دارد. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که ترکیب متریال ها باید متناسب و با ایجاد هماهنگی میان آنان استفاده شود . از سوی دیگر، استفاده از نور کم، کسالت و خستگی را با خود به همراه دارد. شرکت معماری فراکارنو با بهره گیری از نخبگان طراحی معماری و توسط تیم های طراحی معماری ساختمان، طراحی داخلی ساختمان، طراحی مهندسی ساختمان، طراحی ویلا ، متریال های ساختمانی ، امکانات اجرایی و عمرانی ساختمان و .. کوشش خود را به کار گرفته است تا به وسیله نوین ترین متدهای علمی روز بتواند طراحی معماری ساختمان را به گونه ای مهندسی و چشم نواز ارائه دهد.

با کمک این جداکنند های کاربردی شما می توانید عملکرد فضاهای خود را بالا ببرید. در کنار استفاده از رنگ ، متریالها نیز میتوانند گزینه ی مناسبی برای ایجاد دکوراسیون لوکس در فضاهای اداری باشند . فضایی که در آن کار می کنید ممکن است کوچک و بزرگ باشد، اما همیشه می توانید با به کار بردن یک طرح بازتر از آن فضا نهایت استفاده را ببرید. در این بین کار های بخش طراحی سازه اداری-تجاری نیز پیش رفته تا بنا از لحاظ مهندسی و کارایی استاندارد های لازم را کسب نماید و از این حیث مشکلی وجود نداشته باشه به همین منوال طراحی تاسیسات تجاری-اداری هم متناسب با پلان کلی ساختمان در بخش های الکتریکی و مکانیکی توسط مهندس تاسیسات صورت خواهد گرفت. آوردن گیاهان به دفتر کار نه تنها برای چشم جذاب است، بلکه با تصفیه هوا، کارمندان را از مزایای سلامتی نیز برخوردار می کند. همچنین رنگ وسایل می تواند در دکوراسیون دفتر کار موثر باشد، پس در دفتر کار کوچک بهتر است وسایل با رنگ های تیره انتخاب کنید تا وسایل کوچکتر به نظر برسند و افزون بر این با ترکیب رنگ های تیره و روشن تضاد بی نظیری در طراحی داخلی دفتر کار به وجود می آید.

روند کار و طراحی پروژه ی فوق با هدف پاسخ به مواردی که در ادامه شرح داده خواهد شد آغاز گشته و در روند طراحی با طرح این مسئله که چگونه یک ساختمان اداری در یک مجموعه تولیدی می تواند ویژگی های خاص و منحصربه فردی داشته باشد، ادامه یافت. گمیته های تایید نما درمناطق شهرداری 22 گانه شهر تهران همگی به یک اندازه سخت گیری ندارند و سلایق آنها نیز یکدست نیست این امر به دلیل تقاضاهای ارائه شده در هر منطقه متفاوت است به عنوان مثال در مناطق لوکس تهران بیشترین تقاضا برای طرحی نمای ساختمان رومی یا کلاسیک و نمای سنگ ساختمان است و به همین دلیل و به جهت کاستن این تقاضا بیشترین سخت گیری درباره نمای سنگی در این منطقه صورت میگیرد به عنوان نمونه در ضوابط جدید طراحی نما استفاده از سنگ در نمای ساختمان حداکثر تا دوطبقه مجاز بوده و طبقات بالاتر توسط نمای سیمان باید اجرا شوند و یا پیش آمدگی های ساختمان حداکثر باید تا 15 سانتی متر باشد و مواردی از این دست. شرکت معماری فراکارنو با سابقه اجرای نماهای رومی و کلاسیک در مناطق شمالی تهران به کلیه کارفرمایان این امکان را ارائه می دهد بدون دغدغه از بحث تایید نما پروژه خود را به بهترین شکل ممکن و با معماری اصیل و استاندارد به انجام برسانند برای مشاهده نمونه پروژه های طراحی نما گروه معماری فراکارنو می توانید اینجا کلیک نمایید.

قابلیت پوشش با انواع روکش ها ( چوبی، غیر چوبی و … ) و حتی رنگ آمیزی دارد. شاید بتوان گفت بهترین نوع پارتیشن متحرک مدل ریلی آن است زیرا بخاطر قابلیت حرکت بر روی ریل و جمع شدگی، در فضاهای مختلف حتی فضاهای کوچک و بسته به راحتی می توان از آن استفاده کرد. پارتیشن اداری متحرک از حول محور ریلی کف یا سقف قابل حرکت و جابهجایی است و معمولا برای سالنهای چند منظوره استفاده میشود. به طور کلی مصالحی که برای نمای یک ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند، عبات اند از آجر، سیمان، سنگ، کامپوزیت، چوب، شیشه که هر یک از این مصالح و متریال، کاربردهای خاص خود را دارند. یکی از مهم ترین قسمت هایی که در هر اداره و شرکت وجود دارد اتاق مدیریت است و در واقع در هر مجموعه ای اتاق مدیریت حکم کلید ماجرا را دارد پس لازم است که طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت با نهایت دقت و حساسیت انجام شود زیرا همیشه به این قسمت توجه ویژه ای می شود و مهمترین کارها و تصمیمات در این قسمت گرفته می شود. یکی دیگر از ویژگی های سبک کلاسیک استفاده از طرح های زیبا و پیچیده می باشد در واقع این سبک برخلاف سبک مدرن که در اوج سادگی طراحی می شود دارای طرح های پیچیده و کنده کاری شده های زیبایی می باشد .

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار