سئو چیست؟ SEO یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

کاربران معمولا برای رفع نیازهای خود به گوگل مراجعه می‌کنند، درصورتی که شما به طور اصولی بهینه‌سازی سایت را انجام داده باشید، می‌توانید این کاربران را جذب و به اهداف خود نزدیک شوید. به عنوان یک صفحه که گوگل در نتایج SERP به کاربران نمایش می‌دهد، متاتایتل می‌گویند. درصورتی که پلتفرم سایت شما از نوع وردپرسی است، می‌توانید این قسمت را با استفاده از افزونه یوست مدیریت کنید، در غیراینصورت از برنامه‌نویس کمک بگیرید و به گوگل بگویید که چه عنوانی به کاربران نمایش دهد. در محتوای صفحه سئو چیست به هریک از زیرشاخه‌ها به صورت کوتاه پرداخته می‌شود و برای توضیحات بیشتر کاربر را به صفحه توضیحات کامل‌تر ارجاع می‌دهیم.

سئو چیست؟ SEO یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو در کنار این عناوین، عناوین دیگری که از اعداد در آن‌ها استفاده شده باشد یا عناوین جدید با کلمات متفاوت، می‌تواند نظر مخاطب را به خود جلب کند. مثلاً شما می‌توانید بهترین محتوای خود مانند بلاگ پست‌ها را در نظر بگیرید. به‌عنوان مثال، اگر صفحه‌ی اصلی شما از گوگل بک‌لینک بگیرد بدین معنی است که صفحه شما در گوگل ایندکس‌ شده است.

قدم 4محتوای بهینه شده برای سئو تولید کنید

طراحی صفحات با توجه به استاندارهای داده های ساختار یافته تاثیر زیادی در افزایش رتبه سایت دارد و می‌ توان آن را یکی از مهم ترین فاکتور های سئو معرفی کرد. از این رو سرعت کم سایت نه تنها رتبه شما را در گوگل متزلزل می‌کند بلکه می‌تواند کاربران شما را نیز کاهش دهد. سرعت وب سایت در حال حاضر اگر مهم‌ترین موضوع در زمینه‌ی سئو نباشد قطعا جزو مهم‌ترین موارد قرار می‌گیرد. اما در این هنگام سایت ها با مشکلی روبه‌رو شدند و آن هم نمایش بد آن ها در گوشی های همراه بود.

سئو در حقیقت به معنای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل می باشد که برای این منظور می توان از ابزارها و تکنیک های اصولی برای سئو سایت استفاده کرد. بازدید طبیعی، بازدیدی است که شما مجبور به پرداخت وجهی بابت آن نیستید و این یعنی یک تبلیغ رایگان. بازاریایی سئو به زبان ساده یعنی بکارگیری SEO برای جذب مشتری، یعنی جذب مشتریان بالقوه ای که در موتورهای جستجو، برای یافتن کالا یا خدمات مورد نظر خود در حال جستجو هستند. هزینه تبلیغات کلیکی همان‌طور که از نامش پیداست به ازای هر کلیک حساب می‌شود که در حال حاضر این نرخ در تبلیغات رپورتاژ از 50 تومان تا 300 تومان به ازای هر کلیک محاسبه می‌شود.

اسکیما (schema) چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

در عوض بدون تأمل وارد لینک اول می‌شوید و با یک محتوای بد مواجه می‌شوید و سریع صفحه را ترک می‌کنید. بنابراین اگر تعداد کاربرانی که سریع صفحه را ترک می‌کنند زیاد باشد، گوگل جایگاه صفحه را تنزل می‌دهد. در حقیقت گوگل اعلام کرده بود که RankBrain سومین عامل مهم رده‌بندی است. RankBrain ماشینی است که به گوگل کمک می‌کند نتایج جست‌وجو را دسته‌بندی کند. RankBrain نحوه تعامل کاربر با نتایج جست‌وجو را بررسی می‌کند و در نتیجه آن را رده‌بندی می‌کند.

  • قبل از هر چیز شما باید با فرایند بازاریابی و قیف فروش اینترنتی آشنا شوید.
  • این جریمه‌ها گاهی مستقیما از سمت الگوریتم‌ها بر روی سایت اعمال می‌شود و گاهی از سوی مدیران ارشد گوگل به طور دستی روی سایت پیاده می‌شود.
  • از این رو مدت‌ ها طول می ‌کشد تا محتوا شما در نتایج سرچ گوگل برای کاربران نمایش داده شود.
  • پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با ابزار سرچ کنسول مقاله آموزش سرچ کنسول را مطالعه کنید.
  • فاصله صفحات از دایرکتوری اساسی ممکن است یک عامل در خزش یا عدم خزش در صفحات باشد.
  • با استفاده از این تکنیک می‌توانید سایت خود را به صفحه اول و یا حتی انتخاب اول موتور جستجوی گوگل بیاورید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار