موسیقی سنتی ایرانی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | kpopflowers

به عنوان الگویی است که هر نوازنده می‌تواند خلاقیت‌هایی در آن ایجاد کند. آبادیس از سال 1385 فعالیت خود را در زمینه فن آوری اطلاعات آغاز کرد. دیکشنری آنلاین آبادیس از ابتدا تاکنون تغییرات بسیاری کرده و ویژگی های مختلفی به آن اضافه شده است. آبادیس افزونه ای کاربردی برای مرورگرهای فایرفاکس و کروم، اپلیکیشن موبایل و همچنین ربات تلگرام دیکشنری و مترجم طراحی کرده است که میتوانید از لینک های بالا دانلود کنید.

پس از جنگ جهانى دوم، گروه‌هاى مختلف موسیقى در رشته‌هاى مختلف و نیز جشنواره‌هاى متعدد و با حضور هنرمندان بین‌المللى در دههٔ ۱۹۷۰ در ایران برپا گردید و پایتخت، حیات موسیقیایى پرتحرکى را شاهد بود. از امپراتورى خسرو پرویز و شکوه دربارش بسیار گفته شده؛ وى از موسیقى‌دانان حمایت مى‌کرده؛ از مهمترین موسیقى‌دانان مجله خبری موسیقی این دوره رامتین، بامشاد، باربد، نکیسا، آزاد و سرکش بودند که هنوز نامشان باقى است. از میان این‌ها باربد برجسته‌ترین چهره بود و داستان‌هاى زیادى بعدها دربارهٔ مهارت او در نوازندگى و آهنگ‌سازى نقل کرده‌اند. از آنجائى‌که موسیقى هنرى است شفاهی، از سایر هنرها دیرتر و کمتر به نوشته درآمده است.

http://applemobileshop.ir

در دوران زندیه، امنیت و رفاه اجتماعی در ایران افزایش یافت و مردم دوباره توجه بیشتری به موسیقی داشتند. علی زند وکیلی یکی دیگر از خواننده هایی است که آثار او در زمینه موسیقی سنتی مورد استقبال بسیاری از مردم بوده است و طرفداران زیادی در سبک موسیقی سنتی دارد. این خواننده کشورمان که همسر هنرمندی هم به نام حریر شریعت زاده دارد از چهره های جوان تر موسیقی سنتی است که حنجره اش بیمه شده است و آهنگ های او طرفداران زیادی دارد. سالار عقیلی یکی دیگر از پرطرفدارترین و سرشناس ترین خواننده های موسیقی سنتی است که از سال 1375 در دنیای موسیقی به فعالیت پرداخت. علیرضا افتخاری یکی دیگر از خواننده های موسیقی سنتی است که طرفداران زیادی دارد و از سال 1357 تاکنون در این حوزه فعالیت دارد.

آهنگ بی کلام چهارمضرب از حسین علیزاده

در ایران گذشته اهمیت موسیقی تا اندازه ای بوده که در سوگهای بزرگ اثرار موسیقی را با پارچه سیاه می آراشتند. ویکی‌پدیا® علامتی تجاری متعلق به سازمان غیرانتفاعی بنیاد ویکی‌مدیا است. از هردوت نقل است که در دوران امپراتوری هخامنشی که به «امپراتوری پارسی» نیز معروف است، موسیقی نقش مهمی به‌خصوص در دربارها داشته‌است. او می‌گوید که وجود موسیقی برای مراسم مذهبی پرستش خداوند، بسیار ضروری بوده‌است.

مطالب آموزشی

تاریخ‌نویسى به‌طور تخصصى امرى است جدید و موسیقى در ایران از دیرباز تا امروز داراى تاریخ نوشته شده‌اى نیست. اول آنکه ایران باستان، کشوری پهناور بوده که حدودا شامل ۳٠ کشور امروزی بوده است و به طبع دارای اقوام، مذاهب و فرهنگهای گوناگونی بوده‌اند. بنابراین ما نباید منتظر فرهنگی یک پارچه باشیم زیرا این اقوام در کنار هم و به کمک دستاوردهای یکدیگر به پیشرفت و تکامل رسیده‌اند و نه به تنهایی. از طرفی موسیقى اقوام و ملل مختلف در قالب ملى و بومى بر اساس قواعد و مقررات خاصى تشکیل مى‌شود. گردآوری و تدوین ردیف در شکل کنونی آن از اواخر دوران زندیه و ابتدای دوران قاجار آغاز شد. در ابتدای دوره قاجار، سیستم ملودیک مقام جای خود را به سیستم ردیف و هفت دستگاه داد و پنج آواز جای چندین مقام را گرفت.

  • در محور این موسیقی نکاتی چند مانند تداوم اجرای آن برای شنونده همراه با ایجاد جو و فضای تأثیر کننده و حاکم بر شنونده در محدوده قوانین و قواعد تئوریک مدون و ارائه توسط موسیقی دانان و اساتید حرفه ای که سعی در ارائه تسلط خود به همراه بیان سنن گذشته دارند مشاهده می شود.
  • تفصیل اینکه باید به صورت مشخص اظهار کنیم که اعراب پس از تهاجم به امپراتوری ایران، سرزمین‌های تسخیر کرده را با نام «جهان اسلام» معرفی نمودند.
  • حکومت چند صد ساله مغول‌ها در ایران و قتل و غارت و تجاوز مستمر آن‌ها باعث شد که به نوعی شادی هم از جامعه رخت بربندد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار