نبود جایگاه سازمانی و ردیف بودجه ۲ معضل فدراسیون ورزش کارگری

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان هم در این نشست با بیان اینکه جایگاه این فدراسیون در ورزش و جوانان جایگاه مطلوبی نیست و باید اعتبار و بودجه برای آن تخصیص یابد، افزود: برای توسعه ورزش کارگری باید از سهم ۴ درصدی صنایع که به مسوولیت های اجتماعی اختصاص دارد، استفاده کرد.

وی با بیان اینکه مقوله سلامت، نشاط و شادی کارگران و خانواده آنها از برنامه های استراتژیک وزارت تعاون است، اضافه کرد: امیدواریم با تعامل و هماهنگی بین هیات ورزش کارگری و اداره کل ورزش و جوانان گام های موثری برای توسعه این ورزش برداشته شود.

بهره وری تولید با کارگر سالم و ورزشکار

وی از خیرین استان دعوت کرد به هیات های ورزشی کمک کنند و رسانه‌ها هم اقدامات انجام گرفته را منعکس کنند.

فرزاد پیشکاری افزود: تقویت ورزش کارگری کمک به بهره وری و تاثیرگذاری کامل این قشر برای بهبود فضای کار و تولید است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سوسن دانشور روز دوشنبه در مجمع انتخابات هیات ورزش کارگری کردستان در سنندج، اظهار داشت: امیدواریم با حل این مشکلات جایگاه برجسته ورزش کارگری در کشور بیش از پیش نمایان شود.

نایب رییس فدراسیون ورزش کارگری با بیان اینکه بیش از نیمی از جمعیت کشور را جامعه کارگری و خانواده آنان تشکیل می‌دهد، اضافه کرد: ۱۰ سال از تاسیس فدراسیون هیات ورزش کارگری می گذرد که در این مدت ۳۱ هیات استانی تشکیل و ساختار سازمانی آن در حال شکل گیری است

حامد جولایی افزود: زیرساخت های اقتصادی مناسبی در استان داریم که صاحبان معادن و صنایع فعال آن با اختصاص بخشی از درآمد خود به ورزش کارکنان خود که از جامعه کارگری هستند به شکوفایی این هیات در استان کمک می کنند.

دانشور افزود: به عنوان عضو ثابت در کمیته ملی المپیک و شورای ورزش حضور داریم و در سه مجمع فدراسیون جهانی کارگران، شرکت ها و فیلکو عضو هستیم.

وی گفت: ورزش در زمان شیوع کرونا تحت‌الشعاع قرار گرفت و  ورزش کارگری به رکود کامل رسید ولی با برگزاری جلسات و با تکیه بر فضای مجازی فعالیت هایی انجام و بر روی بعد آموزشی تمرکز شد تا جایی که در بخش دانش افزایی رتبه خوبی را از وزارت ورزش و جوانان گرفتیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان نیز در این نشست اظهار داشت: جامعه کارگری از جوامع انسانی بزرگ و تاثیرگذاری است که در اقتصاد نقش اساسی دارد و از طرفی با تدوین برنامه ها و سیاست های سازنده برای ارتقای فرهنگ و دانش کار تلاش می کنند.

وی با انتقاد از اینکه هیچکس به ورزش کمک نمی کند و حتی خانواده ها هم رغبت زیادی به هزینه کرد در این زمینه ندارند، افزود: نبود حامی مالی باعث می‌شود تا ورزشکار در مرحله بعد از رشد متوقف شود در حالی که استعدادها زمانی شکوفا می‌شوند که به لیگ های کشوری راه یابند.

نایب رییس فدراسیون ورزش کارگری ادامه داد: برای ارتقای آگاهی، هرعضو مجمع انتخابات هیات ورزش کارگری باید سفیر ورزش کارگری باشد تا به ارتقای خدمات منجر شود.

۲۱۰ هزار کارگر بر اساس آخرین آمار اداره کل تامین اجتماعی در کردستان فعالیت دارند.


منبع: https://www.irna.ir/news/84935330/%D9%86%D8%A8%D9%88%D8%AF-%D8%AC%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%88-%D8%B1%D8%AF%DB%8C%D9%81-%D8%A8%D9%88%D8%AF%D8%AC%D9%87-%DB%B2-%D9%85%D8%B9%D8%B6%D9%84-%D9%81%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D9%88%D8%B1%D8%B2%D8%B4-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%B1%DB%8Cمدیرکل ورزش و جوانان کردستان تاکید کرد: رفع آسیب های اجتماعی در گرو پرداختن به ورزش است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه، ورزش بستری برای تقویت هویت شخصی  است، یادآور شد: کارگران بخش مولد جامعه هستند و مکلف هستیم تا به فکر سلامت جسم و روح آنها باشیم.

وی ادامه داد: فدراسیون به سمتی می رود تا کمک های مالی صنایع و تشکل ها را جذب و در کنار آن به افزایش آگاهی در زمینه ورزش کارگری کمک کند.

در این مجمع “فاتح بدری” با کسب ۱۶ رای از مجموع ۲۰ رای بر کرسی هیات ورزش کارگری کردستان تکیه زد و “انور سقزی” دیگر داوطلب این سمت هم چهار رای کسب کرد.

وی با بیان اینکه کردستان استعداد و پتانسیل های بسیار خوبی دارد که باید با بهره گیری از آن در بخش ورزش، ورزش کارگری را فعالتر کرد افزود: هدف اصلی ورزش کارگری، ارتقا سلامت کارگران است چرا که با تقویت نیروی کار، افزایش بهره وری در تولید را شاهد خواهیم بود.

پیشکاری از ورزش به عنوان یکی از مصادیق توسعه جوامع بشری نام برد و افزود: گره خوردن ورزش با همه ارکان دولتی و مردمی و خصوصی می تواند به گره‌گشایی از کلاف آسیب های اجتماعی کمک کند.

رشد ورزش در مرحله رشد به دلیل نبود حامی مالی

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار